×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاکید شهردار آمل بر فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از وسایل نقلیه شهری در راستای کاهش ترافیک

شهردار آمل ضمن اشاره به وضعیت ترافیک موجود در سطح شهر گفت:فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از وسایل نقلیه شهری اهمیت زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی؛علی داودی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری آمل از پیشنهاد ۸۵۰۰ میلیارد ریالی بودجه شهرداری به شورای اسلامی شهر خبر داد و افزود: در حال حاضر این بودجه در کمیسیون در حال بررسی است که امیدواریم مصوب شود، البته در نظر گرفتن بودجه کلان منطق درستی نیست و مهم روند اجرای کار است.

وی ادامه داد: میزان افزایش بودجه ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته که ۷۵۰۰ میلیارد ریال بوده ۱۵ درصد پیش‌بینی شده است.

شهردارآمل در خصوص لاینحل ماندن چندین ساله پسماند و معضل ترافیک شهر گفت : هیچ ادعایی در حل کردن پسماند و زباله و ترافیک آمل را نداشته و ندارم و نخواهم داشت و حل کردن این کار بزرگ کار من شهردار نیست لذا همراهی همه را می طلبد و حل کردن مشکل پسماند  در این شهر کار پیچیده ای است .

داوودی ادامه داد : شهر آمل پایلوت شمال کشور برای ساماندهی پسماند می باشد و امیدواریم که بتوانیم با کمک همدیگر این کار بزرگ و پیچیده پسماند را به سرانجام مطلوب برسانیم چرا که شهرداری باید بعد از احداث کارخانه پسماند زباله ها را به محل مورد نظر انتقال بدهد و بر اساس شرایط زیست محیطی باید این مشکل را حل و فصل بکنیم.

وی با قبول اینکه محل دفن زباله عمارت دیگر گنجایش حجم ارسال روزانه زباله را ندارد، تصریح کرد: مشکل زباله آمل دیگر با مسکن حل نمی‌شود، باید جراحی شود و متاسفانه درهمین این سال‌ها هرکسی آمده یک ادعایی کرده و رفت!

شهردارآمل با اشاره به اینکه براساس قانون دولت باید محل دفن زباله شهرستان را تعیین و شهرداری براساس همین قانون موظف به جمع آوری زباله کرده است، تصریح کرد: درموضوع مدیریت پسماند شهری درمازندران، هرچند مشکل زمین وجود دارد، اما درشهرستان آمل که زمین مورد نظر پیدا شده است، یک طرف بالاخره باید کوتاه بیاید وانعطاف پذیری داشته باشد وگرنه داستان بی‌سرانجام مدیریت پسماند همچنان بی‌نتیجه ادامه خواهد داشت.

داوودی با اشاره به اینکه اعلام می‌شود، ایجاد درآمد پایدار، به حالت شعاری درآمده و در شرایط فعلی وافزایش هزینه‌ها برای شهرداری‌ها درآمدزا نیست، گفت: درحال حاضر شهرداری‌ها هم برای جبران کسری بودجه به سمت فروش مازاد املاک خود روی آوردند، اقدامی که دولت نیز آن را اعلام کرده بود.

وی اضافه کرد: البته درشهرداری آمل با مدیریتی که دراین بخش داشتیم با فروش اموال واملاک شهرداری تقریبا مدارا کردیم و به نوعی دراین حوزه بهینه سازی شده است.

شهردارآمل همچنین با اشاره به اینکه بخشی ازبودجه شهرداری ازمحل صدور پروانه‌های ساختمانی تامین می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه درسال جاری، شهرداری آمل با کاهش ۱۳۰هزار مترمربعی صدورپروانه ساخت و سازها مواجه بوده که متقاضیان با توجه به نوسانات قیمتی کمتر استقبال کردند.

داوودی گفت: با این شرایط، محقق شدن بودجه برای مدیریت شهرداری که درحال حاضر پرداخت هزینه‌های جاری شامل حقوق پرسنل، نظافت شهری، حفظ فضای سبز و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی واقعا کارسختی بوده، اما خداروشکر می‌کنیم که شرمنده مردم نشدیم.

وی با بیان اینکه قرارداد سرمایه‌گذاری بازار پاسداران، سه پروژه خیابان غزال و فیبر نوری با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: آمل تنها شهری در استان مازندران است که بازنگری طرح ترافیک در آن انجام شد، اما با وجود اجرای این طرح خودروی تک‌سرنشین در سطح شهر زیاد است.

شهردارآمل با تاکید بر اینکه احداث یک معبر با توجه به وضعیت اقتصادی بسیار دشوار است، گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از وسایل نقلیه شهری اهمیت زیادی دارد و سرمایه‌گذاری روی طرح پارک حاشیه‌ای می‌تواند تا حدی ترافیک شهر را کاهش دهد، شهرداری در این زمینه نیز ورود کرده و با یک سرمایه‌گذاری رایزنی شده است.

داوودی با اشاره به احداث ساختمان گرمخانه و وظایف پیمانکار، افزود: تحویل مکان انجام و پیمانکار طبق مناقصه در آن مکان مستقر شده است، هرآنچه که بعد از انعقاد مورد نقد باشد جایز نیست و پیمانکار موظف به اجرای مفاد قرارداد است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.