×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اولین جراحی ضربان ساز قلب در آمل

تیم پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) ‌شهرستان آمل توانست، نخستین جراحی “ضربان ساز قلب” در منطقه غرب این استان را با موفقیت انجام دهد.

کرات آملی؛بخش Pacemaker قلبی و الکتروفیزیولوژی برای نخستین بار در غرب مازندران و شهرستان در بیمارستان امام خمینی(ره) راه اندازی شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) آمل در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بخشPacemaker  قلبی (باتری قلب) و الکتروفیزیولوژی قلب برای نخستین بار توسط تیم پزشکی مجرب و توانمند این بیمارستان به عنوان سانتر قلب غرب مازندران به بهره برداری رسید.

فرزاد قاسمی با بیان اینکه این اقدام قلبی در کت لب بیمارستان امام خمینی(ره) و واحد EPS انجام شد و ادامه داد : این رویداد مهم توسط تیم پزشکی و متخصصان قلب و عروق بر روی یک بیمار ۶۱ ساله با تشخیص نارسایی قلبی تعبیه شده و با موفقیت انجام شد.

وی گفت: با راه اندازی این واحد ارائه خدمات فوق تخصصی قلب و عروق در بیمارستان امام خمینی(ره) با توجه به فعالیت بخش آنژیوگرافی، بخش جراحی قلب، بخش اکوکاردیوگرافی مری و بخش الکتروفیزیولوژی و پیس میکر قلبی(باطری قلب) با تلاش پرسنل و تیم پزشکی توانمند تکمیل شد.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) ‌ آمل با اشاره به عملکرد پیس میکر یا باطری قلب در بیماران مبتلا به مشکلات قلبی، تصریح کرد: پیس میکر یا باطری های قلبی انواع مختلف از جمله باطری شک دهنده قلب ICD، باطری سه حفره ای CRT و دوحفره ای ضربان ساز PPM دارد که از روش های پیشرفته برای نجات بیماران قلبی و افراد دچار مشکلات قلب محسوب می شود.

وی ادامه داد :‌ انجام نخستین Pacemaker قلبی در سانتر قلب غرب مازندران در این بیمارستان انجام شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.