×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شناسنامه دار شدن باغ‌های مرکبات آمل

طرح شناسنامه دار کردن ۶۰ هکتار از باغ مرکبات در شهرستان آمل اجرا شد.

کرات آملی/مدیر جهاد کشاورزی آمل از اجرای طرح شناسنامه دار کردن ۶۰ هکتار باغ مرکبات در این شهرستان خبر داد و گفت: اطلاعات ۴۵ مورد از باغ ها به مساحت ۶۰ هکتار در سامانه نظام صنفی (سَبَک) ثبت و ۱۳ مورد دفترچه برای ۲۰ هکتار از باع‌های مرکبات این شهرستان صادر شد.

مهرداد فولاد افزود:  برای ارتقاء سلامت محصولات باغی تاکنون ۱۲ هکتار از باغ‌های این شهرستان برای دریافت کد QR در سامانه سماک ثبت شد.

او گفت: در فرآیند طراحی شده برای اجرای این طرح ملی، تمامی مراحل ثبت و صدور شناسنامه واحد‌ها در سامانه تحت وب بهره‌برداران نظام صنفی کشاورزی موسوم به «سَبَک» صورت می‌گیرد که با کد دسترسی سریع طراحی شده در این سامانه برای مراکز تولید محصولات باغبانی، امکان پایش مبادی تولید و استانداردسازی محصولات جهت صادرات و حتی تنظیم بازار داخلی ایجاد خواهد شد.

ردیابی مگس میوه در ۲۵۰۰ هکتار از باغ‌های آمل

مهرداد فولاد همچنین با اشاره به اینکه ۶ ایستگاه ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای مجهز به ۴ تله فرمونی جلب کننده حشره نر، ۴ تله بیولور، ۶ تله سراتراپ و ۶ تله سراینتکس برای ردیابی این آفت به شهرستان آمل اختصاص یافت، گفت: ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای در ۲ هزار و ۵۸۱ هکتار از باغ‌های این شهرستان در هفت ماه امسال انجام شد.

او افزود: هفت ماه امسال ۵۱۹ هکتار از باغ‌های این شهرستان طعمه پاشی و ۸۱۸ هکتار کاور اسپری انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به حضور مستمر کارشناسان پیش آگاهی و شبکه مراقبت این شهرستان برای ردیابی این آفت در باغات و اطلاع رسانی، هدایت و راهنمایی باغداران جهت بکارگیری اصول فنی مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای، گفت: برای مبارزه با این آفت ۵۰ دوره کلاس آموزشی، ۴۰ جلسه کمیته فنی، ۸۰۰ مورد بازدید میدانی انجام، ۱۴۲ اطلاعیه توزیع و ۴۵۰ پیامک به باغداران ارسال شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.