×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
 همایش ملی ده هزار و ۴۰۰ شهید مازندران ۱۷ و۱۸ شهریور در آمل

امام جمعه آمل با اشاره به لزوم پاسداشت حماسه های اسلامی و ملی از جمله دوران دفاع مقدس گفت: افتخار برگزاری همایش ملی ده هزار و ۴۰۰ شهید مازندران ، ۱۷ و۱۸ شهریور  با حضور مهمانان ملی و خارجی به میزبانی آمل برگزار می شود.

کرات آملی؛ حجت الاسلام والمسلمی یعقوبیان امام جمعه  آمل ، در ارتباط وبیناری با شورای فرهنگ عمومی مازندران که به‌ ریاست آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد با اشاره به برگزاری ۸ جلسه شورای فرهنگ عمومی آمل در سال ۱۴۰۲ گفت : برای شناساندن نام آوران و اندیشمندان به جامعه به ویژه نسل جوان همایش گرامیداشت حضرت آیت الله قیاسی که از فقهای مطرح می باشند امسال در آمل برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمی یعقوبیان افزود : همچنین در گرامیداشت مقام معلم همایش ملی مدار معلمی هم به میزبانی آمل برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبیان با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد:  اولویت ما قرار گرفتن این شورا در جایگاه راهبردی ، شناخت درست و تصمیم گیری اصولی برای حل مشکلات شهرستان است.

امام جمعه آمل در این نشست وبیناری با بیان اینکه اولویت دستور کار جلسات شورای فرهنگ عمومی آمل محورهای اعلامی شورای فرهنگ عمومی استان بوده است، تصریح کرد : بر همین پایه موارد زیر در نشست های پارسال شورای فرهنگ عمومی آمل بررسی، مصوب و اجرا شد:

۱. برگزاری ۲ نشست در حوزه  جمعیت و جوانی

۲. تشکیل ۲ نشست در حوزه تحقق شعار سال با حضور نماینده کارفرمایان ، کارگران و بازنشستگان، که از جمله مصوبات آن برگزاری نشست در اولین دوشنبه هر ماه میان فرماندار و کارآفرینان برای بررسی و حل مشکلات تولید و بهبود فضای کسب و کار در شهرستان است.

۳. برگزاری ۲ جلسه اصلی و چند جلسه کمیته های زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی آمل در حوزه عفاف و حجاب با حضور دست اندرکاران و نخبگان شهرستان 

۴. بررسی و تعیین راهکارهای مربوط به امور فرهنگی از جمله کتاب و کتابخوانی که به راهیابی آمل به جمع ۱۲ شهر برتر دوستدار کتاب کشور شد.

 در همین زمینه با پیگیری دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان یک خیابان به نام کتاب نامگذاری و ۲ اِلمان از کتاب در شهر آمل نصب شد.

۵. برگزاری ۳ جشن بزرگ عید غدیر و حیات فاطمی و نیمه شعبان برای افزایش نشاط اجتماعی

۶. برنامه ریزی گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل و برگزاری جشنواره شعر طالبا و امیری خوانی که جزو مصوبات استانی ستاد گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل بود.

۷. برنامه ریزی و نظارت بر اجرای آیین های ماه محرم و صفر از جمله پیاده روی حرم تا حرم ( امامزاده ابراهیم ع تا امامزاده عبدالله ع)

۸. برگزاری برنامه ۳۰ شب ،۳۰ مسجد در حوزه مناجات خوانی و تلاوت قرآن کریم 

۹. برنامه های دهه کرامت با رویکرد شناساندن ویژگی های الهی ، اخلاقی آل الله به ویژه امام رضا ( ع) و حضرت معصومه ( س ) .

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبیان امسال هم ۲ جلسه شورای فرهنگ عمومی آمل برگزار شد که پیگیری تحقق شعار سال و مسئله جمعیت موضوع محوری بود. که با توجه به اعلام رییس شبکه بهداشت آمل از روند نزولی جمعیت در آمل کاسته و رشد جمعیت شهرستان  به ۱ درصد رسیده است. همچنین با توجه به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی ساخت کتابخانه عمومی جدید در آمل پیگیری شده و قرار است یک نشست تخصصی با حضور دست اندرکاران ارشد شهرستان به صورت ویژه در هفته آینده برگزار شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.