×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اعزام ۸۰ زائر آملی در قالب کاروان پیاده برای مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) 

نخستین کاروان پیاده مازندران در یک کاروان ۸۰ نفره روز دوشنبه پس از زیارت حرم مطهرامامزاده ابراهیم (ع) آمل با بدرقه رسمی مسئولان این شهرستان پیاده عازم تهران شدند.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی؛هر ساله کاروان پیاده عاشقان حسینی، زائران خمینی و رهپویان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای حضور در مراسم سالگرد آن امام از آمل راهی مرقد مطهر می شوند که امسال تعداد ۸۰ زائر به سمت تهران حرکت کردند.

این کاروان پیاده پس از تجدید عهد و میثاق با آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی، آئین غبارروبی قبور شهدا و آستان امامزاده ابراهیم(ع) پس از بدرقه مسؤولان و مردم ولایتمدار راهی شدند.

کاروان پیاده شهرستان آمل به عنوان تنها نماینده مازندران و استان های شمالی کشور اقدام فرهنگی و مذهبی خود را از نخستین سالگرد ارتحال امام راحل به عنوان اولین کاروان پیاده آغاز کرده و در این مدت تنها پنج سال به دلیل شیوع کرونا ویروس و برخی موانع اعزام انجام نشد.

هدف از برگزاری این شور پیاده تجدید عهد و میثاق با امام امت، نمایش اقتدار و توانمندی انقلاب اسلامی، پاسداشت زحمات زیادی که برای انقلاب کشیده شده است، انتقال فرهنگ انقلابی و قدرشناسی به نسل جوان، نوجوانان و نسل های آینده است.

کوچکترین زائر پیاده امسال ۷ سال سن دارد و مسن ترین فرد هم با ۸۷ سال سن در مسیر دلدادگی به امام امت پا پیش گذاشته است تا مسیر حدود ۲۵۰ کیلومتری از مرقد مطهر امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل تا حرم مطهر امام راحل در بهشت زهرا را به مدت یک هفته پیاده بپیمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.