×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
 حفظ و احیای ارزش‌های دینی اجرای حدود و احکام الهی در جامعه هدف مشترک امام راحل و هزاران شهید و جانباز انقلاب اسلامی

امام جمعه آمل: هدف مشترک امام راحل و هزاران شهید و جانباز انقلاب اسلامی حفظ و احیای ارزش‌های دینی اجرای حدود و احکام الهی در جامعه است.

کرات آملی،حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان در آئین سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در مصلای میربزرگ آمل اظهار کرد: باید جایگاه امام امت و فعلی که انجام داده مورد بررسی کامل قرار گیرد.

وی با اشاره به جان و روح توحیدی در امام امت، افزود: آن امام بزرگ موحد عصر ما و فانی در خدا بود و از زمانی که خود را شناخت جز برطرف کردن حجاب ها، شناخت خدا و کار برای او چیزی مد نظرش نبود.

یعقوبیان با اشاره به تعریف از عرفان و عارف در نظر بوعلی، تصریح کرد: امام راحل در بیان عرفان را اینگونه تشریح می کند که معرفت خدا، شعور و تجلیات اسمایی و افعالی ذات اقدس الهی که به مرتبه ای برسد که شناخت خدا و اسما الهی‌ را شامل شود و عارف کسی بوده که قلب او پذیرای صورت و فعلیتی است که محبوب اراده کرد.

امام جمعه آمل با اشاره به جمله معروف امام راحل که فرمود عالم محضر خداست گفت: این سخن نمادی از خدایی شدن بینش و رفتار یک عارف است
وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه باید ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) به ویژه برای نسل‌های آینده انقلاب به درستی شناسانده شود، تصریح کرد: ویژگی‌های عظیم و فضائل اخلاقی که در وجود امام (ره) بود ایشان را منحصر به فرد کرده بود.
حجت الاسلام یعقوبیان گفت: با نگاه به ابعاد مختلف زندگی امام (ره) از هر جهت عبادت، سیاست، زهد و تقوا و ساده زیستی، بی نظیر و ممتاز بوده است و مثل و مانندی برای ایشان وجود ندارد.
وی اظهار داشت: امام راحل الگو و اسوه ساده زیستی بود و همه جوانان و نسل جدید باید با خصوصیات اخلاقی ایشان بیشتر آشنا شده و از این الگوی متعالی درس زندگی بیاموزند، این ویژگی‌های امام موجب شد تا او را در بین رهبران دنیا متمایز و متفاوت کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.