×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
 فرهنگ شهادت که برخاسته از ایمان و تقوا است ترویج شود جامعه رشد می‌کند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری: باید عبرت برای آینده‌ باشد اگر فرهنگ شهادت که برخاسته از ایمان و تقوا است ترویج شود جامعه رشد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی؛آیت الله صادق آملی لاریجانی در مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد ۴۱ شهید حماسه ششم بهمن سال۱۳۶۰ آمل، گفت: مردم قهرمان آمل با حضور با بصیرت وآگاهانه خود درصحنه حفظ و حراست از ارزشهای انقلاب، خیال واهی کسانی که برای تصرف این شهر نقشه داشتند را درهم شکستند.

وی با تاکید براینکه بزرگی حوادثی که رخ می‌دهد، به لحاظ جمع و گستردگی آن نیست و نمونه قیام بزرگ عاشورا، شهادت امام حسین(ع) و یارانش درکربلا که درقاعده عدد و شمارش درمقابله با جبهه کفار نبود، افزود: ازهمین رو حماسه ششم بهمن سال ۱۳۶۰مردم آمل از نمونه‌های این رویدادها و عبرت‌های تاریخی است که مردم با تصمیم سریع و با بصیرت به صحنه آمدند و الگوی مقاومت و ایستادگی شدند.

رییس مجمع تشخصیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه همانند حماسه ششم بهمن سال ۶۰ آمل، جمهوری اسلامی ایران در چهل وپنج سال گذشته از پیروزی انقلاب تاکنون با حوادث زیادی مواجه بوده است، تصریح کرد: نمونه های این حوادث، فتنه شوم سال ۱۴۰۱ و فتنه سال ۱۳۸۸ بوده که بازهم با حضور با بصیرت و آگاهانه مردم بساط آنها جمع شد.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید براین شهدا چراغ راه ملت هستند و مسیر زندگی ما را تعبیر و تطهیر می‌کنند، گفت: شهدا برای جامعه فرهنگ می‌آورند و اسلام را در جامعه احیا می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهدا فرهنگ را در جامعه احیا می‌کنند، تصریح کرد: شهدا نزد پروردگار رزق و روزی دارند و شهدا مسیر قرآنی را در جامعه احیا کردند.

وی با عنوان اینکه اگر فرهنگ شهادت که برخاسته از ایمان است را ترویج کنیم، جامعه رشد می‌کند، گفت: شهادت قدم برداشتن در مسیر حق تعالی است و در انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام راحل، جوان‌هایی به میدان آمدند که روی پهلوانی را خجل کردند و از هر آنچه که داشتند، گذشتند.

آملی‌لاریجانی گفت: عربستان با ۱۱ میلیون بشکه استخراج نفت و ۸۰۰ میلیارد ذخیره ارزی، در سخنرانی ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنار سلطان عربستان که صحبت از کمک عربستان به میان آورد آنها را گاو شیرده خواند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در کشورمان مشکلات زیادی داریم و کسی منکر مشکلات اقتصادی و معیشتی نیست، ادامه داد: ولی نباید در مقام ارزیابی اشتباه کرد، قدر نظام هنوز مشخص نشده است و بسیاری اقتضاعات نظام مشخص نشد که بسیار والا و ارزشمند است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه در مقابل مشکلات باید همه دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم، گفت: همه مقابل گرانی‌ها حق دارند و می خواهیم مشکلات حل شود ولی نباید در این راستا همگام با دشمن حرکت کنیم زیرا دشمن به هیچ وجه صلاح مان را نمی خواهد، نباید برجستگی های نظام کوچک شمرده شود و بنای انقلاب با شکست روبرو شود.

آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه خدا وعده الهی داده که اگر اخلاص در کار باشد نصرت الهی شامل می‌شود، یادآور شد: باید قدرشناسی از مردم آمل و خانواده شهدا در کشور داشته باشیم زیرا انها چراغ‌های روشن هستند.

وی با اعلام اینکه در مازندران مسائل اقتصادی در زمینه برنج و مرکبات بسیار زیاد است که باید حل شود و به نتایج ملموس برسد، ادامه داد: از دیگر مسائل مهم کشور انتخابات است که رهبر معظم انقلاب به حضور حداکثری و انتخاب اصلح تأکید دارند هرچند معظم له اعلام کردند که انتخابات امروزه بسیار مهم بوده و حضور مردم پای صندوق رأی مهم است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.