×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتقاد رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق مازندران از بد عهدی دولت در خصوص صنعت طیور

امیر میران آملی با اشاره به درخواست فعالان صنعت طیور، خواستار حذف دستوری قیمت مرغ از سوی دولت شد تا تولیدکنندگان با فراغ بال به فعالیت بپردازند.

کرات آملی،به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، امیر میران آملی در نشست تخصصی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق استان با موضوع حذف قیمت دستوری، گفت: بارها اعلام کردیم و باز هم اعلام می کنیم که دولت در صنعت طیور بهتر است که حمایت و نظارت کند و دخالتی در قیمت نداشته باشد.

این فعال اقتصادی یادآور شد: دولت در برنامه هفتم تأکید داشت که قیمت دستوری را از دستور خارج کند، اما با وجود اینکه می‌گوید و می خواهد کنار برود اما باز هم دخالت دارد.

میران آملی اظهار داشت: دولت در سه – چهار سال اخیر به وعده های خود در خصوص صنعت طیور عمل نکرده است، اما بخش تولید همیشه همراه بوده است و تأکید همیشگی ما هم این بوده که وقتی از دولت عمل نمی‌بینیم؛ به کار نظارتی خودش بپردازد و تولید کننده را آزاد بگذارد.

وی ادامه داد: فرق ما با خیلی از کشورهای دیگر در این است که آنها تولید دارند و به روز خرید و فروش می شود اما اینجا به عنوان نمونه برنجکارهای ما سه سال است که محصول خود را به همان قیمت می فروشند و مرغداران هم همینطور.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق مازندران گفت: اگر اکنون مرغ به قیمت مناسبی در بازار عرضه می شود به این دلیل است که تولیدکنندگان پای کار ایستادند.

میران آملی تأکید کرد که تشکل ها باید در کنار هم قرار بگیرند و این دغدغه یعنی قیمت دستوری را از دولت بگیریم تا هم تولیدکننده به سود خود برسد و هم مصرف کننده در یک بازار رقابتی کالای خود را انتخاب کند.

وی ادامه داد: مرغدار باید سویا ۱۹ هزار تومانی را ۳۶ هزار تومان بخرد، دولت به این افزایش نهاده ها توجهی ندارد اما از مرغدار می خواهد که مرغ را برابر آنچه او دستور می دهد بفروشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.