×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ورزش حرفه ای و قهرمانی باعث افتخار ملی ما است و در زندگی مردم نقش دارد

استاندار مازندران:ورزش حرفه ای و قهرمانی باعث افتخار ملی ما است و پیروزی در آن باعث خرسندی مردم این دیار خواهد شد، صرفا ورزش نیست و در زندگی مردم نقش دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی،سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در مراسم تجلیل از قهرمانان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو با تقدیر از تلاش‌های ورزشکاران استان افزود: ورزش قهرمانی مظهر تمایلات و تشخص و هویت یک ملت است و ورزشکاران صاحبنام در لایه‌های اجتماعی نقش برجسته ای دارند.

استاندار مازندران همچنین با تاکید براینکه ما به دنبال این هستیم که بتوانیم تمام رشته‌های ورزشی در استان را تقویت کنیم، تصریح کرد: هدف ازاین اقدام این هست که بتوانیم با اراده جوانان مازندران مسیر تعالی استان را که در این دولت پایه گذاری شد را تقویت شود.

حسینی پور افزود:امروز ورزشکاران، پهلوانان برای ما اهمیت دارند وبه همین خاطر به دنبال این هستیم تمام رشته ورزشی در مازندران که طرفداران خاص خودش را دارد حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه ورزشکاران نام آور ومدال آور علاوه بر جایگاه قهرمانی دارای مسئولیت اجتماعی درقبال مردم نیز هستند، گفت: ورزشکاران ما باید در جایگاه ورزشی وافتخارآفرینی که دارند، به عنوان یک چهره والگوی ورزشی از نسل جوان برای حضور پرشور در صحنه‌های ورزشی و روی آوردن به ورزش دعوت کنند.

استاندار مازندران ادامه داد: ورزشکاران نقش برجسته‌ای دارند به ویژه ورزشکاران فرهیخته مازندران که در همه حوزه‌های ورزشی توانستند، هویت و تمدن مازندران را به رخ جهانیان بکشند و در هررویداد ورزشی که به همراه تیم‌های ملی حاضر شدند، بار‌ها در رسانه‌های مختلف دنیا نام ایران اسلامی و مازندران مطرح وبه بزرگی یاد شد.

وی با اشاره به نقش ورزش در دیپلماسی ادامه داد: قهرمانان و نام آوران در راهبردی اجتماعی، فرهنگی و الگوگیری جوانان نقش مهمی دارند و به عنوان یک الگو برای جوانان مطرح هستند.

حسینی پور ورزش قهرمانی را سبب افتخار ملی و سرافرازی مردم دیار دانست و گفت: ورزش مازندران یکی از قطب‌های استراتژیک حساب می‌شود و در مناطق محروم یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم توسعه زیرساخت‌های ورزشی در حوزه‌های روستایی است تا جوانان را جذب کند.

استاندار مازندران از اهمیت بحث گردشگری ورزشی گفت و بیان کرد: برای تقویت گردشگری ورزشی نیازمند کمپ‌های بین المللی ورزشی هستیم. از همه عزیزانی که نام آوران استان هستند دعوت می‌کنم تا یک شرکت تعاونی برای کل نام آوران ایجاد شود.

وی افزود: ما می‌توانیم بزرگ‌ترین کمپ تیم‌های ملی را در استان مازندران داشته باشیم. ما این آمادگی را داریم تا کمپ‌های مختلفی را در استان راه اندازی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این مراسم اظهارداشت:مازندران، نخستین استانی هست که آیین تجلیل از قهرمانان را بلافاصله پس از پایان بازی های آسیایی و پارآسیایی برگزار کرده و از مدال آوران تجلیل می شود.

علی رجبی از مازندران به عنوان استانی با جایگاه بالای ورزشی نام برد و افزود: مازندران سرشار از قهرمانانی است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۸ مدال بازیهای جهانی، آسیایی و پارآسیایی کسب کردند.

وی گفت:ورزشکاران مازندرانی در کنار فعالیت ورزش قهرمانی، به منش ها و روحیه های پهلوانی توجه ویژه ای دارند و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در خصوص مراسم تجلیل از قهرمانان گفت:طبق وعده‌ای که داده بودیم، هدف ما این بود که یک شب با قهرمانان را داشته باشیم و شب به یادماندنی با حضور بهترین‌های استان رقم بزنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران به دعوت ورزشی‌ها در نمایشگاه بین المللی ورزشی پرداخت و گفت: ۲۳ آبان در نمایشگاه بین المللی قائمشهر که اولین نمایشگاه تخصصی ورزش در استان مازندران است در ۴ روز در خدمت خانواده بزرگ ورزش هستیم.

رجبی از اهمیت بحث فرهنگی در ورزش گفت و افزود: ورزشکاران ما هم از نظر دینی و اخلاقی سرآمد هستند که ۲۲ قهرمان ما در برابر رژیم صهیونسیتی حاضر نشدند.

همچنین فرمانده سپاه کربلای مازندران در این مراسم گرامیداشت،با اعلام اینکه ورزشکاران و مدال آوران این خطه خیلی ساعی و سخت کوش هستند و برای به دست گرفتن پرچم و اهتزار آن در دنیا همه آنچه در توان دارند را به خدمت می‌گیرند، یادآور شد: ولی در کشورهای دیگر چنین عرق و علاقه را نمی‌توان پیدا کرد.
وی با بیان اینکه افتخار می‌کنم بعنوان یه مازندرانی در جمع مدال آوران هستم و از آنها و خانواده شان که که همیشه دلتنگ دوری هستند صمیمانه قدرشناسی می‌کنم، گفت: ایران بهترین مردم را در دنیا دارد و مازندران بهترین مردم کشور را در خود جای داده‌اند زیرا مردم این دیار در استقبال از فرزندان مدال آور خود که دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کردند سنگ تمام می‌گذارند و در روز برگشت و استقبال از آنها دست از کار و زندگی کشیده و با هدف قدرشناسی به میدان می‌آیند.

لازم به ذکراست که در این مراسم در این مراسم از حدود ۶۵ از ورزشکاران مدال آور بازی‌های آسیایی وپارآسیایی، مربیان، داوران و دو پیشکسوت رسانه ورزشی استان تجلیل شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.