×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرصت بودن پسماند در دنیا با فعالیت دانش‌بنیانهای اقتصادی

استاندار مازندران با اعلام اینکه برای اقتصادی کردن مدیریت پسماند استان باید برنامه‌ای داشته باشیم، خاطرنشان کرد: پسماند در دنیا فعالیت دانش‌بنیان اقتصادی است و آن گونه ما گرفتار آن هستیم آنها گرفتار نیستند و برایشان فرصت محسوب می‌شود.

کرات آملی؛سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در چهارمین کارگروه پسماند مازندران که در ساری برگزار شد، ‌با اشاره به اولتیماتوم رئیس جمهوری در خصوص ساماندهی پسماند شهرستان آمل در مدت ۱۵ روز گفت: از این مدت تعیین شده ۵ روز وقت مانده است به سرعت باید محل عمارت فریز شود زیرا با اتمام آن، یک سال و نیم بعد سد هراز فعال خواهد شد. ‎

وی اظهار کرد: قرار نیست محل جدید، برای دپو زباله باشد، مکان جدید باید به فعالیت مجموعه پسماند آمل اختصاص یابد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه از طریق شرکت دانش‌بنیان باید کارخانه زباله سوز در آمل ایجاد شود، افزود: محل جدیدی که برای پسماند این شهرستان در نظر گرفته شده منطقه جنگلی‌ است که نباید آلودگی زباله پیدا کند.

محمود حسینی پور با اظهار به اینکه برای ساماندهی پسماند آمل نیاز به مدیریت همه‌جانبه داریم، تصریح کرد: لازم است پسماند این شهرستان تا حد امکان به زباله سوزهای سایر شهرستان‌ها منتقل و بخش کمی به سایت انتقال داده شود.

این مسئول تسهیل در روند کار شرکت جدید برای ساماندهی پسماند آمل را مورد تاکید مدیران استانی و شهرستانی قرار داد و گفت: از فرصت‌ باقی مانده برای اتمام پروژه استفاده شود.

نماینده عالی دولت در مازندران به اولتیماتوم رئیس جمهوری در خصوص ساماندهی پسماند شهرستان آمل در مدت ۱۵ روز اشاره کرد و افزود: از این مدت تعیین شده ۵ روز وقت مانده است به سرعت باید محل عمارت فریز شود. زیرا با اتمام آن، یک سال و نیم بعد سد، فعال خواهد شد.

حسینی پور به مجموعه زباله‌سوز ساری نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به زمان مشخص شده زباله سوز ساری باید به بهره‌برداری برسد تا مردم خدمات دولت را لمس کنند.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت کنونی شهرهای مازندران، تصریح کرد: ساختن شهرها باید به‌عنوان نماد توسعه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران، مهم‌ترین راه درآمد پایدار شهرداری‌های استان را حرکت در مسیر گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: عملکرد شهرداری‌ها باید ساختارمند باشد، هدفگذاری ما داشتن مازندران هوشمند است.

این مسئول هوشمندسازی را ابزاری برای کاهش فساد اداری عنوان کرد و گفت: احاطه بر عملکرد شهرداری‌ها حتی در دورترین نقاط باید انجام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز در این جلسه گفت:طی سه روز متوالی بازدید میدانی از آمل در بیش از ۱۰ نقطه انجام شد که براساس اولویت در کارگروه امل منطقه شوکاشور روبروی سایت نارنجستان انتخاب شد که منطقه‌ای جنگلی است.

وی افزود: اولویت اول این منطقه بوده که به لحاظ دسترسی و ارتباطی پایین کاسه سد قرار دارد و خطری در اب شرب مردم ایجاد نمی‌کند.

احمد توکلی اضافه کرد:  منطقه دوم پاساکش انتخاب شد که حوزه آبخیزداری خودش را دارد و چند ماهی برای اجرای ان زمان داریم‌.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران ادامه داد: منطقه سوم سنگ چالک جنب معدن جوان در دوراهی هراز انتخاب شد که بالای کاسه سد قرار دارد.

وی با اعلام اینکه قطع درخت در سایت پیشنهادی معذوریت ما است،  گفت: قرار است ۵ برابر این مسیر را تبدیل به جنگل در بحث کاشت و نگهداشت داشته باشیم که از تکالیف شهرداری آمل است‌.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه کل تاسیسات زباله‌سوز باید به نقطه جدید منتقل شود، خاطرنشان کرد: سیستم پیشنهادی زباله‌سور آمل ریجکتی است و همچنین برای شیرابه‌های سطحی هم  فضای موردنیاز پیش‌بینی شده است.

توکلی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی سد هراز، افزود: به‌دلیل پایان نیافتن سایت عمارت اعتبار به این پروژه اختصاص نیافته و با توجه به عدم تعیین تکلیف سد عمارت این بهانه وجود دارد که اهتمام در مازندران نیست و اعتبارات آن را می‌خواهند حدف کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.