×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولیدمیلیونی جوجه یک روزه گوشتی در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از تولید بیش از ۱۴۵ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی در این شهرستان خبر داد.

کرات آملی،مهرداد فولاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: این شهرستان پارسال با تولید ۱۴۵ میلیون و ۲۱۳ هزار قطعه جوجه یکروزه که ۲۷ درصد تولید استان و ۹ درصد تولید کشور است، رتبه اول تولید این محصول را در استان به خود اختصاص داد.

او افزود: امیدواریم با برنامه ریزی‌های مدون و حساب شده و با توجه به ظرفیت بسیار بالای واحد‌های فعال در شهرستان آمل، شاهد دستیابی به رکورد‌های بالاتر در زمینه تامین جوجه یکروزه به عنوان یکی از کلیدی‌ترین حلقه‌های صنعت طیور باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: ۱۲ واحد جوجه کشی با ظرفیت ۲۶۳ میلیون تخم مرغ در شهرستان آمل فعالیت می‌کنند.

تولید ۸۶ هزار تن شلتوک از نشاء مجدد و پرورش رتون در آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه امسال در  ۳۲ هزار هکتار از شالیزار‌های  آمل نشاء مجدد و پرورش رتون صورت گرفت، گفت:پیش بینی می‌شود از این سطح امسال ۶۰ هزار تن شلتوک تولید شود. 

مهرداد فولاد  با بیان اینکه از سطح بیش از ۳۰ هزا هکتاری این شهرستان ، در ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار شالیزار، نشاء دوباره و ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار پرورش رتون انجام شد افزود: تاکنون ۶۰ درصد اراضی پرورش رتون و ۴۰ درصد اراضی دوباره نشاء برداشت شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با پایان مرحله برداشت این اراضی، ۸۶ هزار تن شلتوک در شالیزار‌های این شهرستان تولید شود.

فولاد ادامه داد: این شهرستان با ۴۰ هزار و ۲۲۰ هکتار اراضی شالیزاری، رتبه دوم سطح زیرکشت و رتبه اول تولید برنج استان مازندران را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: با توجه به اینکه کشت برنج اولویت اول زراعی شهرستان آمل است، تمام تلاش ستاد مدیریت و کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها با همراهی محققان معین موسسات تحقیقاتی در انتقال جدیدترین یافته‌های علمی در دست‌یافتن به حداکثر بهره‌وری در کشت این محصول استراتژیک است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.