×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
جمهوری اسلامی ایران به دلیل در مسیر حسینی بودن از استکبار نمی هراسد

معاون پارلمانی رییس جمهوربا اشاره به اینکه اگر کسی در مکتب حسینی تربیت شده باشد، هرگز زیربار زور و ظلم نخواهد رفت، گفت: ملتی که در مسیر حسینی باشد از استکبار هراسی نخواهد داشت و دارای بصیرت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی،سید محمد حسینی در آیین اختتامیه ششمین اشکواره ملی، فرهنگی و هنری حسینی درشهرستان آمل افزود: به هر میزانی که فرهنگ دینی و مکتب حسینی را ترویج کنیم، با این فرهنگ در دنیا سربلند هستیم.

معاون رییس جمهور ضمن بیان این مطلب که شکوه پیاده روی اربعین امسال بی نظیر بوده، گفت: علاقمندان به این شکوه حسینی از ۸۰ کشور جهان با حضور در کربلا نظاره گر این عظمت بودند.

حسینی با بیان اینکه نقش هنر در فرهنگ ایران بی نظیر است، افزود: شاعران و هنرمندان زیادی در طول تاریخ تلاش کردند تا شکوه نهضت حسینی را سینه به سینه و نسل به نسل با ظرافت هنری خود در تاریخ جریان سازی کند.

این مقام مسوول اضافه کرد که هنرمند ممتازی همانند استاد شهریار با هنر زیبای خود اشعاری را به یادگار گذاشت که در تاریخ بی نظیر خواهد بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور، مازندران را از جمله استان های پیشرو در عرصه های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی برشمرد و گفت: دلاورمردان این خطه همانند امیر حسین زارع و یزدانی ها در مسابقات جهانی اخیر برای کشور ما افتخار آفرینی کردند.

حسینی با بیان اینکه استاد شهریار با قرآن مانوس بود و به کتابت آن می‌پرداخت، یادآور شد: این شاعر با استفاده از این مضامین الهی آثار خلق می‌کرد، پس یک انسان می‌تواند با استفاده از ابزار هنر اینچنین تاثیرگذار باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ حسینی بیان کرد: قدرت‌های فرعونی و نظام سلطه که توانستند با ایجاد سیطره بر دنیا اموال آنان را غارت کرده و عده‌ای را به زور و فریب مرعوب خود می‌کنند این ابزارها را دارند ولی اگر کسی در مکتب حسینی تربیت شده باشد هم در مقابل ظالم می‌ایستد و هم از اعتقادات خودش دفاع کرده چرا که اهل علم و بصیرت است. 

معاون پارلمانی رییس جمهوری، همچنین به آزادشدن اموال بلوکه شده ایران به ارزش حدود ۶ میلیارد دلار اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی میدان و دیپلماسی را در کنار هم قرار داده است برهمین اساس اکنون از موضع اقتدار برخورد می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.