×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز ششمین اشکواره ملی فرهنگی و هنری حسینی در آمل با حضور آثار هنرمندان پنج کشور

ششمین دوره اشکواره ملی حسینی با دریافت بیش از ۳ هزار اثر هنری در ۶ بخش از هنرمندان و فعالان فرهنگی کشور‌های ایران، ترکیه، سوریه، عراق و افغانستان در آمل آغاز به کارکرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی؛ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی عصر امروز کار خود را در گلزار شهدای آستان امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل آغاز کرد.

دبیر اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی در این مراسم اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳ هزار اثر فرهنگی، هنری و مذهبی از پنج کشور به دبیرخانه این رویداد مهم ملی ارسال شد.

دبیراجرایی ششمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی درمراسم افتتاحیه طی سخنانی اظهارداشت:برای ششمین دوره این اشکواره که در ۶ بخش “رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک ونوجوان و داستان کوتاه” برگزار می شود، حدود هزار هنرمند وفعال فرهنگی در حدود سه ماه گذشته از انتشار فراخوان بخش‌های مختلف توسط دبیرخانه این اشکواره اثر ارسال کردند.

امیدخزر، بیشترین تعداد آثار دریافتی را مربوط به بخش عکس با ۱۳۰۰ اثر از ۲۷۸ عکاس وپس ازآن بخش‌های شعر، کودک ونوجوان و داستان کوتاه اعلام کرد وادامه داد: همه آثار دریافتی ودرخواست شده از علاقمندان برای شرکت دراین اشکواره دو موضوع مهم ومحوری امام حسین (ع) و مدافعان حرم بوده که در پنج دوره گذشته این اشکواره تا به دوره ششم ثابت مانده است.

دبیراجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی، ادامه داد: آثار دریافت شده این اشکواره با تصمیم دبیرخانه اشکواره تا ۲۷ شهریور در اماکن زیارتی و فرهنگی شهر‌های آمل، بابل، قائمشهر وساری برای شهروندان وعلاقمندان اکران خواهد شد.

وی با اعلام اینکه امروزه زبان هنر می تواند در انتقال مفاهیم و ارزش های دینی و مذهبی بسیار اثرگذار باشد، گفت: اشکواره حسینی ابتدا با رویکرد استانی کار خود را آغاز کرده و پس از آن با نگاه منطقه ای و فرااستانی وارد دور جدیدی از تجربه خود در ششمین دوره شده است.

خزر، از اشکواره فرهنگی هنری حسینی به عنوان یکی از رویداد‌های بزرگ فرهنگی، مذهبی درسطح کشور بیان کرد و یادآورشد، با توجه به استقبال خوب و چشمگیر مردم و هنرمندان از پنج دوره قبلی این اشکواره، تلاش خواهد شد تا از ظرفیت هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم متعالی نهضت عاشورا به نسل جوان جامعه ایرانی و حتی فرامنطقه‌ای اقدام کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.