×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم معرفی ابعاد مختلف شخصیت علامه حسن زاده آملی

آیت‌الله «محمدی لائینی» خواستار معرفی ابعاد مختلف شخصیت ذوالفنون و ذوابعاد علامه حسن زاده آملی به‌خصوص بُعد انقلابی، تفسیر، فلسفه، کلام، تربیت شاگرد و اساتید شد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران در جلسه اعضای ستاد برگزاری همایش ملی بزرگداشت علامه حسن زاده آملی، ضمن عرض تسلیت و گرامیداشت ایام اربعین، اظهار داشت: امیدواریم همایشی که در شأن و تراز شخصیت ملی، امت اسلامی حضرت علامه باشد برگزار شود.

وی افزود: هر کاری که بخواهد به نام علامه حسن زاده آملی انجام بگیرد ظریف و حساس است، حتی ممکن است گاه سیاسی هم بشود، از این رو باید همایش به نام ایشان هم سنگین و متین و هم در سطحی بسیار مطلوب برگزار شود، متاسفانه عده‌ای هستند که نسبت به این شخصیت نکته منفی دارند و می‌گویند چنین همایش‌هایی یا برگزار نشود یا از کیفیت نازل برخوردار باشد و نتواند جلب توجه اجتماعی را داشته باشد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه کاری که می‌خواهیم برای افتخار ملی و استانی خودمان انجام بدهیم باید بسیار سنگین و باارزش باشد، عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد که تاکنون آنچه که انجام گرفته باکیفیت و سنگین بوده است.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: هر دانشگاهی باید با برگزاری چنین همایش‌هایی خودش به یک مرکز تاثیرگذار و مورد توجه تبدیل شود، نه مرکزی که صرفا در حال آموزش و پژوهش است، بلکه علاوه بر وظیفه تربیت نیرو باید به مسائل کلان اجتماعی، فرهنگی، علمی، برگزاری کنگره‌ها و همایش‌ها بپردازد چرا که این‌ها مایه افتخار و امتیاز آن دانشگاه است.

امام جمعه ساری با اشاره به ساخت اولین ماهواره توسط ایران و پرتاب آن به فضا که در دهه ۸۰ صورت گرفت، خاطرنشان کرد: بعد از آن ماجرا تا مدت‌ها دنیا درباره آن حرف می‌زد، اما گلایه این است که دانشگاه باید بابت چنین حرکت بزرگ علمی همایشی بزرگ علمی و بین المللی باحضور متخصصین برگزار می‌کرد، از این نمونه افتخارات که کشورمان در حوزه‌های مختلف برداشته زیاد بود و هر کدام نیاز به فرهنگ‌سازی توسط دانشگاه برای در جریان گذاشتن دانشجویان داشت، اما چنین کار‌هایی صورت نگرفت.

این مسئول تاکید کرد: بیش از اینکه علامه به برگزاری این همایش نیاز داشته باشد ما به آن نیاز داریم پس نگاه نباید طلب‌کارانه و امتیاز دادن داشت و باید در این راستا با تمام وجود به میدان آمده و سنگ تمام بگذاریم.

وی خواستار اختصاص سهمیه‌ای برای حضور دانشجویان در این همایش شد و گفت: برای هر دانشکده سهم قائل شوید تا دانشجویان در جریان عظمت شخصیت علامه حسن زاده آملی قرار بگیرند.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: برای آینده اگر دانشگاه می‌خواهد کنشی در سطح ملی و بین المللی داشته باشد لازمه‌اش برخورداری از امکانات هست حتی امکانات تغذیه و پذیرایی که باید از قبل تدارک دید، گاهی دیده می‌شود که دانشگاه برای برخی از مسائل کم ارزش‌تر هزینه‌هایی صورت می‌گیرد، اما برای موارد باعظمت خیر.

نماینده، ولی فقیه در مازندران خواستار معرفی ابعاد مختلف شخصیت ذوالفنون و ذوابعاد علامه حسن زاده آملی به‌خصوص بُعد انقلابی، تفسیر، فلسفه، کلام، تربیت شاگرد و اساتید شد، عنوان کرد: بخشی از دشمنی‌ها به‌خاطر دلدادگی ایشان به ولایت بود؛ همه ما نهاد‌های مختلف باید سنگ تمام بگذاریم و همت کرده تا یک همایش سنگین و پرمحتوا با مدعوین شاخص ملی برگزار کنیم./خبرگزاری صدا و سیمای مازندران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.