×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
انتشار فراخوان ششمین همایش ملی اشکواره حسینی

 دبیر بخش داستان کوتاه همایش فرهنگی، هنری اشکواره حسینی گفت: برگزاری ششمین همایش ملی اشکواره حسینی منتشر و مهلت ارسال آثار به این رویداد تا پنجم شهریور ۱۴۰۲ است.

کرات آملی؛فاطمه شفیع زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت:علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را بامحوریت مکتب امام حسین(ع) (هر گونه موضوعی که مرتبط با امام حسین (ع) از گذشته تا اکنون باشد)، مکتب سلیمانی (تمامی ابعاد مربوط به زندگی شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی)، سبک زندگی اسلامی، ایرانی (از جمله:هویت زن در خانه و جامعه، عدالت محوری، امربه معروف ونهی از منکر، مصرف کالای ایرانی، فرزندآوری و افزایش جمعیت، تحکیم بنیان خانواده، عفاف و حجاب، ساده زیستی، مسجد محوری، و …) و همچنین در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت (هرگونه موضوع مرتبط با شهدای بزرگوار از دوران انقلاب اسلامی ایران، دفاع مقدس، مدافعان وطن، امنیت، سلامت، شهدای مرزبانی و …تاکنون) به دبیرخانه مرکزی جشنواره مستقر در شهرستان آمل (استان مازندران) ارسال کنند.

وی در ادامه درباره شرایط ارسال آثار از سوی هنرمندان نیز بیان کرد: هر نویسنده می تواند با دو اثر در این بخش حضور یابد و اثر یا آثار باید در قالب داستان کوتاه باشد.

وی افزود: داستان کوتاه ارسالی باید حداکثر تا سه هزار و ۵۰۰ کلمه بوده و بیشتر از این تعداد کلمات به کار نرفته باشد و پیش از این نیز در هیچ جشنواره یا جایزه ی ادبی صاحب رتبه نشده باشد. وی اظهار داشت: صاحب اثر می بایست مشخصات فردی خود را از جمله نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، استان و شهر محل سکونت، شماره ی همراه و همین طور یک شماره تلفن ثابت را به همراه اثر یا آثارش ارسال کنند.

شفیع زاده بیان کرد: دریافت آثار در قالب word و تنها از طریق شماره ۰۹۳۷۰۰۲۳۳۶۴ (در پیام رسان های ایتا و بله) امکان پذیر می باشد.

وی گفت: شرکت در این بخش برای همگان آزاد و هیچ گونه محدودیت سنی ندارد. وی افزود: با انتخاب هیات محترم داوران به سه نفر از برگزیدگان هدایایی تقدیم می شود، و به برگزیده اول: تندیس اشکواره، لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون تومان و برگزیده نفر دوم: لوح تقدیر، سه میلیون تومان و به برگزیده نفر سوم نیز: لوح تقدیر، مبلغ دو میلیون تومان اهدا می شود.

همچنین به دو اثر شایسته تقدیر، با نظر دبیرخانه بخش داستان کوتاه، هر کدام لوح تقدیر و هدیه نقدی تقدیم می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از تقویم اشکواره و همین طور فراخوان سایر بخش های این رویداد بزرگ فرهنگی، هنری می توانند به کانال اشکواره در ایتا به آدرس: @ashkvarehhosseni مراجعه کنند. اختتامیه ششمین دوره همایش ملی اشکواره حسینی بعد از ایام اربعین و به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.