×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 21 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام جمعه آمل تاکید کرد؛برگزاری جشن بین المللی غدیر باهدف ایجاد نشاط اجتماعی در بخش‌ها و سطوح مختلف جامعه

امام جمعه آمل گفت:هدف مهم  در برگزاری جشن بین المللی غدیر در آمل، ایجاد نشاط اجتماعی در بخش‌ها و سطوح مختلف جامعه است که امیدواریم با همراهی و مشارکت خوب مردم این جشن در بالاترین سطح ممکن برگزار شود.

کرات آملی؛امام جمعه آمل گفت: جشن بین المللی غدیر با حضور نمایندگان علمی، فرهنگی و شخصیت‌های دانشگاهی ایران هشت کشور اسلامی روز‌های ۱۵ و ۱۶ تیرماه به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان افزود: تاکنون حضور نمایندگان علمی وفرهنگی کشور‌های یمن، عراق، لبنان، عربستان، آذربایجان، هند، پاکستان وافغانستان قطعی شده، اما تا روز برگزاری جشن و این رویداد بین المللی که نخستین بار شهرستان آمل میزبانی خواهد کرد، افزایش خواهد یافت.

او گفت: برای برگزاری جشن بین المللی غدیر درشهرستان آمل، درمسیر میدان ۱۷ شهریور تا میدان قائم (عج) این شهر حدود ۱۱۰ موکب در بخش‌های مختلف طراحی وپیش بینی شده که هر موکب متناسب و تخصص افراد و بخش‌ها طراحی وپشتیبانی و پوشش داده خواهد شد.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه در روز‌های گذشته ستاد‌های شهرستانی برگزاری جشن بین المللی غدیردرشهرستان برگزار وهماهنگی لازم نیز انجام ومدیران ودبیران ستاد‌ها نیز مشخص شدند، ادامه داد: موکب‌های پیش بینی شده توسط هیات‌های مذهبی شهرستان و خودجوش ومردمی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام یعقوبیان افزود: فعالیت موکب‌ها درچهار بخش تغذیه خوراکی‌ها به شهروندان وتوزیع درمناطق محروم شهری، ارائه خدمات عمومی، بهداشتی ودرمانی، توزیع وعرضه کالا‌های فرهنگی وهمچنین غرفه‌های عفاف وحجاب وفروش محصولات باکیفیت عفاف وحجابی است.

امام جمعه آمل به اهداف برگزاری جشن بین المللی غدیردرشهرستان آمل اشاره کرد و ادامه داد: جشن‌های باشکوه اهل بیت به ویژه جشن بزرگ غدیر که از اعیاد مهم شیعیان و مسلمانان است باید باشکوه تمام و خاصی در سطح کشور و شیعیان برگزار شود.

حجت الاسلام یعقوبیان با اشاره به اینکه همه اعتقاد شیعیان در غدیرخم شکل گرفته و باید پیام غدیر وهدف والای آن مورد توجه جدی قرار بگیرد، گفت: جشن و شادی‌های متعارف یک بخش مهم دین داری است و که باید سعی کنیم با هنرمندی و برنامه‌های فاخر در جهت برگزاری باشکوه و معرفی آن به نسل‌های بعد اقدام کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.