×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ورود قزل آلاهای استخر‌های شالیزاری آمل به بازار

برای اولین بار ماهیان قزل آلای پرورش یافته در استخر‌های شالیزاری ز شهرستان آمل صید و وارد بازار شد.

کرات آملی؛مراسم صید ماهی قزل آلا در قفس در استخرهای خاکی وشالیزاری در مزرعه سیدحسین دریاباری در روستای رستمداری شهرستان آمل با حضور قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران، سید رحیم بخشی مدیرکل دفتر هماهنگی امورسرمایه گذاری واشتغال استانداری و سیدعباس حسینی فرماندارویژه شهرستان آمل انجام شد.

فرماندارویژه شهرستان آمل دراین مراسم، گفت: طرح ابتکاری پرورش ماهی درقفس در استخرهای خاکی وشالیزارها برای نخستین بار به همت یک تولید کننده آملی اجرایی شد و این طرح برای افزایش بهره‌وری درشالیزارهایی که امکان کشت دوم برنج را به علت شرایط خاص آب ماندگی ندارند، بسیار ایده ال است.

سیدعباس حسینی افزود: در راستای حمایت از این تولید کننده وایجاد طرح‌های جدید سرمایه گذاری و توسعه‌ای دراین مزرعه، تسهیلات ویژه حمایتی درکمیته برنامه ریزی واشتغال شهرستان بررسی وپرداخت خواهد شد.

وی به جایگاه ویژه شهرستان آمل درتولید انواع آبزیان سرد وگرم آبی دراین شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان آمل با دارا بودن ۲۳۷ مزرعه پرورش ماهی و تولید سالانه ۶ هزار و۵۰۰ تن انواع ماهیان سرد وگرم آبی رتبه نخست هم تعداد مزارع پرورشی و تولید ماهیان را در اختیار دارد.

فرماندارآمل ابرازامیدواری کرد: درحال حاضر شهرستان آمل درتولید مزارع پرورش ماهی تا حدود زیادی به اشباع رسیده و انتظار است که متقاضیان ورود به صنعت آبزی پروری در شهرستان به دنبال طرح‌های ابتکاری با بهره‌ وری مطلوب بروند.

در ادامه کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران گفت:صید ماهی قزل آلا در قفس در استخر‌های شالیزاری در روستای رستمداری آغاز و ماهیان تولید شده با این سیستم به بازار مصرف عرضه شد.

او افزود: این پروژه از جمله اولین طرح‌هایپرورشی ماهیان سردآبی با این سیستم دراستان است که در آن پرورش دهنده ماهی علاوه بر استفاده از اراضی در فصل کاشت برنج، استفاده مطلوب و مناسبی از اراضی بعد از برداشت شالی را با پرورش ماهی در قفس‌ها دارد.

کریم زاده گفت:این تولید کننده پس از برداشت برنج با آب بستن زمین شالیزاری اقدام به رهاسازی ۴۲ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در قفس به اوزان حداقل ۸۰ الی ۲۵۰ گرم کرد.

او درخصوص تسهیلات حمایتی شیلات مازندران از این پروژه، افزود:به منظور حمایت از این سرمایه گذار و بهره بردار کوشا (آقای دریا باری) مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار نامبرده قرار داده شد.

کریم زاده در ادامه کیفیت ماهیان تولیدی و صرفه جویی در هزینه‌ها و استفاده دو منظوره از اراضی شالیزاری را ازجمله شاخص‌های مهم این پروژه اعلام نمود که شیلات مازندران از سرمایه گذاری دراین طرح‌ها حمایت خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.