×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرماندار ویژه آمل خبرداد؛شناسایی و احیای ظرفیت‎های مغفول مانده با برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری

فرماندار ویژه آمل گفت:هفتمین همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران با محوریت سه شهرستان آمل ، نور و محمود آباد،بسیار مناسب برای شناسایی و احیای ظرفیت‎های مغفول مانده است.

کرات آملی؛سید عباس حسینی شامگاه در نشست خبری هفتمین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان‌های آمل، نور و محمودآباد با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها،با اعلام اینکه در همه شهرهای مازندران یک بسته سرمایه گذاری در خدمت علاقمندان قرار گیرد تا مسیر برای انواع قرارداد، تنوع و قابلیت باز باشد، تصریح کرد: در شهرستان آمل حدود ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری به مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان دسته بندی شده است.

وی با اشاره به لزوم شناسایی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در مازندران، افزود: این همایش با مشارکت واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران برای شهرهای آمل، نور و محمودآباد برگزار می‌شود تا مهمترین دستاوردها در همایش سراسری سرمایه گذاری مازندران که ابتدای سال آینده برپا می‌شود به ترویج گفتمان اقتصادی در استان کمک کند.

فرماندار ویژه آمل با اعلام اینکه امید داریم فراخوان و حضور سرمایه گذاران شهرهای مختلف مازندران به میزبانی آمل تبدیل به یک اتفاق مطلوب برای استان شود، یادآور شد: تشکیل میز تخصصی مدیریت سبد سرمایه گذاری در آمل از مهمترین دستاوردهای همایش خواهد بود تا براساس حجم سرمایه گذاری، میزان پیشرفت و اثرگذاری در حوزه‌های اشتغال و مباحث اجتماعی رصد شود.

وی با اشاره به فعالیت در حوزه‌های مختلف، ادامه داد: در تعدادی از حوزه‌ها همانند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۱۳ فرصت، جهاد کشاورزی ۱۴ فرصت، صنعت و معدن ۳۰ فرصت، شهرداری‌ها پنج فرصت، شیلات پنج فرصت و امور آب ۶ فرصت شناسایی شد همچنین در بخش مراکز رشد، برق منطقه‌ای، تعاون و دانشگاه آزاد اسلامی فرصت‌هایی وجود دارد تا مرحله به مرحله ارائه شود.

سید عباس حسینی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اصلی در اجرای پروژه‌ها تأمین منابع مالی است، خاطرنشان کرد: به همین منظور همکاری تنگاتنگ با دفتر بورس منطقه‌ای و هلدینگ ها از اهداف اصلی است همچنین از ویژگی‌های ممتاز همایش حضور پررنگ شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده، صندوق پژوهش فناوری است.

در ادامه احمد توکلی فرماندار شهرستان نوردر این نشست خبری اظهار کرد: وجه مشترک فراوان بین شهرهای آمل، نور و محمودآباد وجود دارد و با وجود شهرها در یک پهنه وسیع مازندران بدون مرزگذاری خاص می‌توان پیشرفت، ترقی و اعتلای منطقه را شاهد بود.

وی با اعلام اینکه شهرستان نور با مساحت ۲ هزار و ۶۷۵ کیلومتر مربع از لحاظ پهنه ای دومین شهرستان وسیع مازندران است، بیان کرد: وجود سه بخش، ۹ دهستان و پنج شهر به همراه مواهب طبیعی بی‌نظیر، دریا، ساحل، جلگه، جنگل و کوهستان شرایط را برای سرمایه گذاری در نور مهیا کرده است.

توکلی با اشاره به ایجاد خدمات جذاب در شهرها برای جذب سرمایه گذاران، گفت: ۸ هزار هکتار وسعت پارک جنگلی جلگه‌ای در نور و ایزدشهر مهیا بوده که در خاورمیانه بی‌نظیر است و طرح جذاب در حوزه گردشگری لحاظ می شود.

فرماندار شهرستان نور با تأکید بر وجود پنج پارک جنگلی در منطقه، ادامه داد: وجود اکوتوریسم، فعالیت آبگرم لاویج، پروژه زمین گرمایی، ساحل ۲۲ کیلومتری با فضاهای مهیا سکوگردشگری و اسکله های چندمنظوره زمینه را برای هر نوع فعالیت اقتصادی معیا کرده است.

وی با اشاره به اینکه برنج محصول استراتژیک شهرستان نور بوده و لزوم تهیه سوغات از این محصول استراتژیک با همت شهرهای نور، آمل و محمودآباد احساس می‎شود، بیان کرد: یک هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی زیر کشت کوی، یک هزار و ۲۰۰ هکتار وجود درختان سیاه ریشه و کاشت زعفران به عنوان طلای سرخ در کنار پرورش و تولید تمشک و بلوبری به عنوان گیاهان استراتژیک از دیگر مزایای نور است.

فرماندار شهرستان نور با اعلام تولید محصول مرغوب و باکیفیت عسل در حوزه رشته کوه البرز و حاشیه قله دماوند، متذکر شد: دو رودخانه پرآب هراز در بلده و آمل فضا را برای گسترش مزارع پرورش ماهیان سردآبی و استمرار صنایع تبدیلی فراهم کرده است.

همچنین روح الله علیزاده فرماندار شهرستان محمودآباد نیز در این نشست اظهار کرد: مهمترین مؤلفه توسعه در نگاه زیربنایی و اساسی در دنیا بحث توسعه انسانی است.

وی با اعلام اینکه مازندران استان بسیار غنی در توسعه انسانی است، افزود: نیروی انسانی مازندران با ارائه خدمات متنوع نه تنها در داخل استان بلکه در سطح ملی و فراملی می درخشند و فرهیختگان این دیار در حوزه علم، دانش، فناوری، صنعت، معنویت، سیاست، دین و ورزش زبانزد هستند.

فرماندار شهرستان محمودآباد با بیان اینکه امروزه زمینه توانمندی های اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری در مازندران راهم است، خاطرنشان کرد: هفتمین نمایشگاه و همایش فرصت های سرمایه گذاری شهرستان های آمل، نور و محمودآباد می تواند منجر به دستاوردهای بزرگ و جذب سرمایه گذاران به نفع عموم باشد.

علیزاده با اعلام اینکه طرح های سرمایه گذاری محمودآباد در سه حوزه مقیاس پایین، متوسط و بزرگ تهیه شده تا جذب سرمایه گذاران آسان‌تر باشد، تصریح کرد: بیش از ۲۵ طرح از این شهرستان به عنوان فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده است همچنین باید ابتدا وضع موجود شهرستان را در قالب طرح های احداثی آنالیز کرده و در طرح توسعه ای نگاه ویژه برای صیانت از طرح های موجود و تقویت آنها داشته باشیم.

فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه محمودآباد با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به عنوان نگین شهرهای ساحلی مازندران و نزدیکترین شهر ساحلی به پایتخت می‌درخشد، ادامه داد: محمودآباد را در گذشته به عنوان شهرهای ساحلی بندری می شناختند و با سابقه ۳ هزار ساله دارای دو بخش مرکزی و سرخرود با ۸۵ روستا است که ۶۰ درصد جمعیت آن در روستاها زندگی دارند.

علیزاده با اشاره به وجود ۱۷ هزار هکتار اراضی شالیزاری در محمودآباد، ادامه داد: این شهرستان با تولید ۸۰ هزار تن برنج سفید ۱۰ درصد برنج تولیدی مازندران را شامل می شود.

وی با اشاره به وجود ۱۳ مرکز اقامت دائم در محمودآباد، خاطرنشان کرد: رودخانه کبیر هراز از اشتراکات محمودآباد با آمل است که با احیای دهانه آبریز هراز می توان در چندین رشته ورزشی فعالیت حرفه ای داشت.

  1. رضایی

    خیلی بیشرفین خیلی. آمل با داشتن بیشترین اراضی و بیشترین آثار تاریخی طبیعی حتی از یک مجموعه تفریحی و توریستی اللخصوص در نزدیکی قله دماوند محرومه اما شما فرت و فرت در خرابه های مازندران طرح افتتاح می کنید. ننگ بر شما. آملی ها باید صنعت رو تعطیل کنند تا از گرسنگی بمیرید تا حواستون باشه به ظرفیت های آمل.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.