×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار مازندران:وظیفه داریم حماسه ۶ بهمن آمل را در کشور بزرگ جلوه دهیم

استاندار مازندران:حماسه ششم بهمن مردم آمل از افتخارات مازندران در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و وظیفه داریم این حماسه را در کشور بزرگ جلوه دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی ؛سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه شورای اداری مازندران که در آمل برگزار شد، به حوادث اخیری که در ۴۴ سال پیش در کشور رخ داد اشاره کرد و یادآور شد: حماسه ششم بهمن آمل به لحاظ اهمیت در وصیتنامه امام راحل قید شده است اما به درستی به این حماسه پرداخته نشد و جایگاه خود را پیدا نکرد.

وی با تاکید براینکه مردم مازندران باید در قبال حماسه ششم بهمن آمل احساس مسئولیت کنند، افزود: ششم بهمن از حماسه‌های ماندگار در تاریخ استراتژیک انقلاب اسلامی است که امام راحل در وصیت نامه سیاسی و الهی از این حماسه یاد کردند.

استاندار مازندران، حماسه ششم بهمن آمل را یک حماسه ملی دانست و خاطرنشان کرد: تلاش کنیم این حماسه در تراز ملی آن تببین شود.

این مسئول افزود: از مصوبه‌های جلسه شورای اداری مازندران تشکیل ستاد گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل در مرکز مازندران است که با همکاری اعضای فعلی این ستاد برای سال آینده در همه شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه دبیرخانه ستاد بزرگداشت حماسه ششم بهمن آمل نیز باید فعال باشد تا ابعاد این حماسه به طور کامل به نسل جوان انتقال داده شود، گفت: نسل‌های بعدی باید بدانند که در ششم بهمن سال ۱۳۶۰ چه واقعه‌ای اتفاق افتاده است.

در ادامه این جلسه علیجان فرمانده سابق لشکر ۲۵کربلا گفت: ساختمان فعلی هتل شهرآمل در گذشته متعلق به بسیج و یکی از مکان‌های فرماندهی عملیات در درگیری با اعضای گروهک کمونیست بوده و انتظار داریم با مالکیت شهرداری، شرایط راه‌اندازی موزه حماسه و مقاومت مردمی در این مکان تاریخی انجام شود.

این فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه درخواست دیگر مردم حماسه ساز آمل دیدارهای منظم سالانه با مقام معظم رهبری در  ششم بهمن هرسال است، افزود: امیدواریم هرچه سریعتر همه دست‌اندرکارانی که امکان فراهم کردن برقراری این دیدار را دارند، پیگیری کنند.

میرشکار استفاده از تجربیات مسئولان قبلی استانی و کشوری را در برگزاری بزرگداشت واقعه ششم بهمن به صورت ملی را ضروری دانست و گفت: برای این منظور ستاد استانی باید تشکیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش تردد در جاده هراز و حضور میلیونی مسافر و گردشگر از این مسیر را اشاره کرد و یادآور شد: حضور خرده فرهنگ‌های مختلف با گرایش‌ها و تفکرات ویژه در شرایطی که کشور با تهاجم بالای فرهنگی مواجه است، ایجاد دروازه و المان‌هایی با تمثال شهدا می‌تواند در ویترین شهرستان آمل معرف قدمت و اصالت این شهرستان بشود.

میرشکار به اهمیت حماسه ششم بهمن مردم آمل که در وصیت‌نامه امام راحل قید شده است اشاره کرد و گفت: آن گونه که امام راحل حماسه ششم بهمن آمل را درک و اهمیت آن را متوجه بودند، متاسفانه ما در استان مازندران و شهرستان آمل کمتر درک درستی از آن داشتیم و داریم.

همچنین سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران در این جلسه اظهارداشت: برکسی پوشیده نیست که حماسه ششم بهمن آمل حماسه کم نظیر و تاریخی بود که با حضور مردم‌ با بصیرت و فهمیم آمل رقم خورد و در اذهان ‌تاریخ حک شده است و از موضوعاتی که حتما باید به صورت مستمر مورد تبیین و تکریم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در طول ۴۴سال عمر با برکت انقلاب اسلامی فتنه ها و حماسه های زیادی رخ داده است از جمله این حماسه ها، حماسه ششم‌ بهمن آمل است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: ۲عامل رهبری و مردم در از بین بردن این فتنه ها نقش داشت و دشمن هم با شناخت درست از این مساله برنامه ریزی کرد و اکنون بر همان عامل از بین بردن فتنه یعنی مردم سوار کار شدند و مردم را به این انقلاب ناامید می کنند.

سردار مسلمی بیان کرد: فتنه ای که چهار ماه قبل در کشور رقم خورد و هنوز هم تمام نشده است برای ما این پیام را دارد که مردم از ما مسوولان انجام کار می خواهند.

وی ادامه داد: مسوولان در هر جایگاه و شغلی نسبت به توطئه دشمنان که ناامید کردن است باید کار کنند امیدواری در مردم ایجاد کنند.

سید عباس حسینی فرماندار ویژه آمل نیز در این جلسه بیان داشت: حماسه اسلامی، مردمی و عرفانی ۶ بهمن سند افتخار و زرین شهر هزار سنگر، دیار علویان و شمال کشور است.

وی افزود: مردم نه در ششم بهمن بلکه در اتفاقات و رویدادهای مختلف نشان دادند همیشه پای کار انقلاب هستند و در میدان حضور حماسی، پرشور و انقلابی دارند.

فرماندار ویژه آمل با اعلام اینکه مردم با اهدای خون خود پای درخت تنومند نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هدیه گرانبها تقدیم کردند، خاطرنشان کرد: همیشه در برهه های حساس انقلاب اسلامی مردم باطل السحر فتنه‌ها هستند و تا جان در بدن دارند دست از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران نمی کشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.