×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتقاد فرماندار ویژه آمل از فقدان صنایع تبدیلی توانمند و نبود سرمایه گذاری مناسب در بحث گیاهان دارویی

فرماندار ویژه آمل اقتصاد گیاهان دارویی را مناسب زیست بوم مازندران بیان کرد و گفت: فقدان کشت صنعتی گیاهان دارویی یکی از حلقه‌های مفقوده استان به شمار می‌رود و عدم شناسایی گیاهان مزیت دار، نبود صنایع تبدیلی توانمند و عدم سرمایه گذاری مناسب از جمله معایب به شمار می‌رود.

کرات آملی/ سید عباس حسینی در همایش بین المللی گیاهان دارویی با اشاره به تهیه اولین سند گیاهان دارویی استان اظهار داشت: جزو چهار استانی هستیم که سند گیاهان دارویی در آن تهیه شده است.

وی گفت: مازندران دارای اقلیم متنوع جلگه، دشت، مناطق میان بند و ییلاقات عرصه وسیع و بزرگی برای کشت گیاهان دارویی دارد و به عنوان نمونه بخش لاریجان روزی اقتصاد منطقه بود و اکنون بخش زیادی از اراضی آن به دلیل به صرفه نبودن اقتصادی بدون کشت مانده است.

وی افزود: اراضی منطقه ظرفیت مناسبی برای کشت گیاهان دارویی دارد و در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نوع انواع گیاهان دارویی در استان کشت می‌شود و علی رغم ظرفیت‌های بالقوه در اشتغال و اقتصاد، بخش عمده‌ای از آن خام فروشی می‌شود.

حسینی یادآور شد: در سطحی ۱۳۰۰ هکتار از مزارع ۲۴ گونه گیاهان دارویی کشت می‌شود و میزان تولید آن ۲۵۰۰ تن است و قطعاً برای رسیدن به اهداف توسعه باید سهم مازندران از مزارع گیاهان دارویی به ۲۰ هزار هکتار برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.