×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یادگارهشت سال دفاع مقدس؛باید بصیرت سیاسی داشته باشیم تا در مقابل تهاجم دشمن بایستم

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و تحلیلگر مسایل سیاسی با بیان اینکه دشمن وحدت و یکپارچکی ما را هدف قرار گرفته است، عنوان کرد: باید بصیرت سیاسی داشته باشیم تا در مقابل تهاجم دشمن بایستم و گوشمان باید به فرمان رهبری باشد.

کرات آملی/علیجان میرشکار در مراسم صبحگاه مشترک که به مناسبت هفته بسیج در سپاه آمل برگزار شد، افزود: بسیاری تصور می کنند ،بسیج بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در مقطع دفاع مقدس شکل گرفت، اما این نهاد مردمی در زمان مبارزه استبداد ستیزی مردم و تسخیر لانه جاسوسی از سوی امام راحل برنامه ریزی شد.
یادگار هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: امروز در جنگ شناختی ، ترکیبی و جنگ نرم هستیم، فضای علمی جامعه در برابر استکبار باید ورود پیدا کند، در سوره نسا هم راهبرد و هم تاکنیک را مشخص کرده است، همه باید وارد عرصه شویم، هوشیار باشیم و حربه دشمن را بشناسیم.
وی ادامه داد: تاکنیک را زمان و مکان مشخص می کند، دیروز باید در جنگ نظامی دشمن در شلمچه می بودیم ولی امروز فضای دشمن تغییر کرده ،رویکرد ها در هر مقطعی در زمان مشخص شود.
میرشکار به ماموریت بسیج در جنگ رسانه ای دشمن اشاره کرد و افزود: در جنگ نظامی به برکت خون شهدا و ایستادگی بازدارندگی شدیدی ایجاد کردیم، که هیچ کشوری نمی تواند قد علم کند، اما درجنگ رسانه ای ضعف داریم و باید جبران کنیم.
میرشکار یکی از بسترهای تقویت رسانه را جهاد تبیین خواند و اظهار کرد: باید جهاد تبیین به گوش جهانیان برسد و چهره مستکبرین نشان داده شود.

فرمانده مازندرانی دوران دفاع مقدس ،نبود آموزش برای شناخت دشمن را خلا جدی بین نسل جوان دانست و تصریح کرد: جنایت های آمریکا در لانه جاسوسی در کتاب درسی دانش آموزان باید بیان شود، باید نسبت به جنایات کومله ها علیه کردها و دیگر اقوام کشور آگاهی داده شود تا مردم بدانند.
میرشکار با تاکید اینکه در مقطع جنگ شناختی باید مطالبه گری از مسوولان نظام ،عملی کردن رهنمودهای رهبری باشد،خاطرنشان کرد: در میان جنگ شناختی دشمن ،باید آگاه باشیم، حربه های دشمن را به درستی بشناسیم، ابزار مقابله امروز را علیه دشمن بدانیم.
وی شعار زن زندگی آزادی را شعار اسلام خواند و اظهار کرد: این شعار را غرب سرقت کرده است، جایگاه زن و عظمت زن در اسلام را مطالعه کنید، این اسلام بود که مانع زنده به گور شدن زنان شد، زنان را از گوشه نشینی ،پرچمدار مبارزه با استکبار کرد، اگر ما درست تبیین می کردیم امروز شرایط اینگونه نبود./ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.