×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اختتامیه پنجمین اشکواره حسینی باتقدیر و اهدای تندیس به آثار ۱۸۰ هنرمند بخش‌های مختلف در آمل

پنجمین اشکواره حسینی باتقدیر و اهدای تندیس به آثار ۱۸۰ هنرمند از بخش‌های مختلف در آمل به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی؛مراسم پایانی پنجمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی چهارشنبه در سالن همایش‌های دانشگاه شمال آمل با حضور سالاری معاون هنری وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی، حسینی پور استاندارمازندران، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد، داوران و تعدادی دیگر از مسئولان استانی و شهرستان آمل برگزار شد.

محمود سالاری معاون هنری وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی در این مراسم اظهارداشت: جهاد تبیین که در واقع چراغ راه بایدها و نبایدهای این کشور است باید توسط هنر هنرمندان فاخر با تولید آثارشان در بین مخاطبان تاثیرپذیری پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اشکواره حسینی درآمل یک توفیق و افتخار برای هنرمندان در گسترده این رویداد فرهنگی و ارزشی است، تصریح کرد: همگان به خصوص هنرمندان ما بدانند که این مراسم‌ها صاحب دارد و صاحب آن آقا امام حسین (ع) است و این توفیق می‌خواهد و این حضور برعاشقان مبارک باشد.

در ادامه استاندار مازندران با بیان اینکه هنرمندان انقلاب اسلامی نیز درسال‌های اخیر در مسیر تبیین و ترویج خط حسینی تلاش وافری داشتند، گفت: زبان هنر امروز بسیار نقش آفرین است.

حسینی پور ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در سال‌های اخیر یکی از جریان‌هایی بوده که با حمایت از هنرمندان باعث شده تا فضای تک بعدی هنر به چندبعدی تبدیل و گفتمان جدیدی از سبک هنر دینی واسلامی را در دنیا ایجاد کرد.

ایشان با بیان اینکه در اربعین امسال و سال‌های گذشته افرادی که در خط سرخ حسینی و اجتماع میلیونی مسلمانان در عراق شرکت کردند، به برکت انتقال و تبیین زیبای رسانه و اهالی فرهنگ وهنر بوده است، گفت: هنر، زبان مشترک در میان همه جوامع است که هنرمندان بدون هیچ وابستگی‌های سیاسی و جناحی مفاهیم خود را منتقل می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم طی سخنانی گفت:حضور هنرمندانی که در جشنواره‌های مهم فجر و دیگر جشنواره‌های بین‌المللی آثار ارسال کرده بودند از اشکواره حسینی نیز به خوبی استقبال کردند و این ادای دین می‌کنند و خودشان را مدیون می‌دانند.

وی افزود: هنرمندان همواره تلاش دارند تا هنر خود را در جایگاه اصلی خود عرضه کند واین هنرمندان به ساحت مقدس امام حسین و ائمه اطهار عشق دارند و مازندران مهد هنرمندان علوی است و هرجا که نیاز به حضور آنها باشد، پای کار هستند.جوادی افزود: در این مدت کوتاهی که با اهالی فرهنگ و هنر ورسانه در مازندران در ارتباط بودم واقعاً نشان دادند، بسیار متعهد و پای کار هستند و این فضای اشکواره حسینی که پای هنرمندان را از ۲۹ استان کشور به آمل کشانده است.

لازم به ذکراست که این اشکواره در هفت بخش “رسانه، تئاتر خیابانی، سرود و نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه طی ۱۰ روز در آمل برگزار شد.

حدود ۳هزار و ۴۰۰ اثر از هزار و ۱۳۷ هنرمند از استان‌های مختلف ایران، و نیز از کشور‌های عراق، یمن، ترکیه وایتالیا وافغانستان توسط دبیرخانه اشکواره دریافت شده بود.

آثار برگزیده هنرمندان این اشکواره طی روز‌های ۲۸ شهریور تا ششم مهر در مجتمع فرهنگی و هنری، ولی عصر (عج)، اماکن زیارتی و عمومی شهرآمل به معرض نمایش عمومی گذاشته شده بود.

با اعلام هیات داوران پنجمین اشکواره فرهنگی و هنری اشکواره حسینی در شهرستان آمل، تعداد ۱۸۰ هنرمند بخش‌های مختلف اشکواره شایسته تقدیر و تجلیل ودریافت تندیس و جایزه نقدی شدند.

بخش ویژه آیین اختتامیه این اشکواره، از محمدهادی ساروی کشتی گیر فرنگی کار و ملی پوش آملی و دارنده نشان برنز المپیک توکیو و جهانی صربستان و طلای نروژ تجلیل شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.