×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
علامه حسن‌زاده آملی به یک علم اکتفا نمی‌کرد و همه علوم و فنون را در خود پیاده می‌کرد

یکی از شاگردان علامه حسن زاده آملی:جای شگفتی دارد که استاد فرزانه به یک علم و دانش اکتفا نمی‌کرد و همه علوم و فنون را در خود پیاده می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی؛حجت‌‎الاسلام سیدیدالله یزدان‌پناه در نخستین سالگرد ارتحال علامه ذوالفنون و عالم برجسته آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی در مصلای شهرستان آمل اظهار کرد:علامه بزرگوار از اول تشنه علم بود و علم به بهای دیگری غیر خدا نخواست،ایشان از ابتدا درسش خدایی و شیفته علم به حقیقت بود و در این حال و وضع علامه رقیبی ندارد.

این استاد فلسفه افزود: آن‌گونه در سطح درس خواندن و تشنگی علم بالاتر از علامه ندیده بودم چرا که آنقدر تشنه علم بود به گونه‌ای که یک نسخه از کتابی را نداشت از خوابش می‌گذشت تا آن نسخه را پیدا کند.

وی همچنین چهره علمی علامه را بی بدیل توصیف کرد و افزود: ایشان نه تنها علوم را با دقت و عمیق فرا می گرفت و دنبال می کرد، بلکه در ساده سازی علوم برای انتقال به نسل های دیگر نیز مثال زدنی بود. 

شاگرد علامه حسن زاده آملی، وی را از بی همتایان عصر خود در انواع علوم به خصوص مبانی فقهی، فلسفه و عرفان عنوان کرد و اظهار داشت: عمق آموختن و آموزش علامه منجر به حل مسائلی شد که بسیاری از علما از آن باز ایستادند. 

آیت الله یزدان پناه به ابعاد شخصیتی علامه نیز اشاره کرد و افزود: تمامی رفتار، تمایلات و نگرش علامه بر مبنای خواست و رضایت خداوند بود و هیچ چیزی غیر از راه خدا نمی خواست و انجام نمی داد. 

وی ساده زیستی و علاقه وافر علامه به فراگیری علوم براش شناخت پروردگار را از اصول اصلی زندگی علامه برشمرد و تاکید کرد: علامه فراتر از زمان کنونی بود و شاید تا سالهای سال ابعاد علمی و فهم کلام ایشان مورد تحقیق و کشف قرار گیرد.

یزدان‌پناه با بیان اینکه قلم زدن برای خداوند نور و روشنایی می‌آورد و این تلألو نور و روشنایی را می‌توان در نگاه عمیق به آثار استاد حسن‌زاده آملی دید، گفت: آثار این علامه وارسته در مسیر نور، روشنایی و روشنگری است و در قلم ایشان نیز می‌توان مسیر خدایی را لمس کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.