×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هیچ امری در حوزه محیط زیست ارزشمند تر از آموزش و فرهنگ سازی نیست

فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به اینکه مواهب طبیعی آمل باید به نسل های آینده به عنوان میراث باقی بماند، تصریح کرد: هیچ امری در حوزه محیط زیست ارزشمند تر از آموزش و فرهنگ سازی نیست و در این زمینه باید اهتمام ویژه صورت گیرد.

کرات آملی/فرماندار ویژه شهرستان آمل در بازدید از اداره محیط زیست شهرستان با اشاره به اینکه به دلیل شرایط ویژه جغرافیایی این منطقه نیاز است که پیوست های لازم و ویژه ای برای توسعه شهرستان آمل در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در زمینه فعالیت دستگاه های حفاظتی مانند محیط زیست حفاظت از منابعی که دارای مزیت برای اقشاری هستند، فعالیت را سخت و دشوار می کند.
وی با اشاره به حجم کشفیات در حوزه محیط زیست و نیز جلوگیری از فعالیت واحدهای آلاینده، اظهار کرد: این امر نشان می دهد که فعالیت حفاظتی در عرصه های طبیعی و جغرافیایی آمل بسیار مهم و حیاتی است.
وی با بیان اینکه موزه تاریخ طبیعی به منظور نشان دادن اهمیت طبیعت و جغرافیای ویژه آمل و آشنایی گردشگران و نسل آینده با مواهب طبیعی شهرستان، خدمتی جدید به این منطقه خواهد بود، تصریح کرد: آمل نیازمند موزه تاریخ طبیعی است و در این مسیر نیاز است که درآمد پایدار و کم آسیب به محیط طبیعی نیز برای آمل ایجاد شود.
فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه ایجاد مناطق ویژه گردشگری می تواند از آسیب های حضور گردشگران بکاهد، بیان کرد: برای حفاظت و توسعه طبیعی شهرستان باید در حوزه بودجه ها و ردیف های ملی را باید پیگیری کنیم.
وی از پیگیری رویکرد ظرفیت محور برای حفاظت از محیط زیست آمل خبرداد و گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه زیست محیطی آمل وجود دارد که می تواند بدون ایجاد دغدغه زیست محیطی در اختیار منافع مردمی قرار گیرد.

وحید رضاییان رئیس اداره محیط زیست شهرستان آمل نیز در این بازدید با اشاره به اینکه ۴۰ درصد صنایع و ۴۰ درصد معاون استان مازندران در شهرستان آمل قرار دارد و حفاظت از عرصه های طبیعی شهرستان کاری دشوار است، بیان کرد: در عرصه ای با وسعت شهرستان آمل ۱۵ محیط بان فعالیت دارند که در این زمینه در وضعیت حداقلی قرار داریم.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های محلی و تشکل های مردمی در حفاظت از عرصه های جنگلی بیان کرد: در آمل یک منطقه حفاظت شده و یک اثر طبیعی وجود دارد که برای حفاظت از محیط طبیعی آمل باید این مناطق افزایش یابد.
رضاییان با اشاره به اینکه قله دماوند بزرگترین عرصه حفاظتی و موهبت طبیعی استان مازندران در محدوده شهرستان آمل قرار دارد، بیان کرد: بیشترین تعارض ها و نیز تجاوزها به عرصه دماوند در ارتفاع ۲هزار تا ۴هزار متر رخ می دهد که از فعالیت معادن تا گردشگران بدون ملاحظه و معدن کاری را شامل می شود که مراقبت از این قله را نیازمند عزم ملی و استانی می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.