×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استفاده از تریبون نماز جمعه در راستای مطالبه گری برای حل مشکلات مردم

مشاور راهبردی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در این مراسم  با تاکید بر اینکه جایگاه نماز جمعه در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: از تریبون نماز جمعه باید در راستای مطالبه گری برای مردم با نگاه حل مشکلات  استفاده شود.

کرات آملی/حمید مشهدی آقایی مشاور عالی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم معارفه امام جمعه آمل با تاکید براینکه مولفه‌هایی که برای انتخاب و انتصاب امام جمعه در نظرگرفته می‌شود، براساس منویات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: این منویات در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور سیاستگذاری و راهبردسازی می‌شود و امامان جمعه جدید بر اساس موئلفه های مختلف ازجمله فضل و دانش متناسب با نهاد امام جمعه وطراوت وجوانی امام جمعه برای برخورداری از نیروی جوانی برای خدمت به مردم و پیگیری امورات مردمی است.

حجت الاسلام مشهدی آقایی تصریح کرد: داشتن روحیه جهادی و انقلابی رویکرد دیگری هست که به طور جدی مورد تاکید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در انتخاب امامان جمعه شهرها است وبومی بودن امام جمعه وشناخت کامل از فرهنگ، روحیه و موقعیت‌های خاص منطقه‌ای باید حداقل برخوردار باشد.

مشاور راهبردی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، از نمازجمعه به عنوان نماز مردم ویکی از مردمی‌ترین پایگاه‌ها و تجمعات عبادی سیاسی در کشور بیان کرد وگفت: نمازجمعه بعد از ۴۳ سال ازپیروزی انقلاب اسلامی، تنها نهاد مردمی است که راه اندازی شده و با مردم باقی مانده وبا مردم نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام مشهدی آقایی یادآورشد: نمازجمعه بدون حضور مردم معنایی ندارد و دوام نمازجمعه نیز با مردم بودن آن است.

لازم به ذکر است حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در حکمی حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان را به عنوان امام جمعه جدید شهر آمل منصوب کرد.

حکم انتصاب امام جمعه آمل روز جمعه با حضور حجت الاسلام حمید مشهدی آقایی مشاور راهبردی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، توسط حجت الاسلام انتظاری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران در جمع نمازگزاران آملی قرائت شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه جدید شهر آمل متولد سال ۱۳۵۲ در شهرآمل است. وی پیش از انتصاب در سمت امام جمعه آمل، دارای تحصیلات دانشگاهی حوزوی و دروس فلسفه و فقط واستاد حوزه علمیه امام حسن عسگری (ع) است.

همچنین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در حکم دیگری از خدمات حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی تقدیر کرد.

در این مراسم مسئولان شهرستان آمل از حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی که از ششم خرداد سال ۱۳۹۵ سمت امام جمعه آمل را عهده دار بود، نیز تجلیل و قدردانی شد. در این مراسم نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه شهرستان آمل، علما و روحانیون و قشرهای مختلف مردم شهرستان آمل حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.