×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره برداری از فاز نخست بزرگترین طرح فیبر نوری کشور در آمل

فاز اول بزرگترین طرح فیبر نوری کشور در هفته دولت در شهرستان آمل راه‌اندازی شد.

کرات آملی/بزرگترین طرح مخابراتی فاز اول خطوط انتقال اینترنت پر سرعت فیبر نوری کشور به همراه ۹ طرح مخابراتی آمل در هفته دولت با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران، فرماندار ویژه آمل، امام جمعه امام‌‌زاده عبدالله در این شهرستان راه‌اندازی شد.

علی نوروزی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از طرح های مخابرات شهرستان آمل با بیان این که تاکید استاندار مازندران رشد و توسعه متوازن در تمامی مناطق استان است ، افزود : در راستای تحقق این مهم پوشش اینترنت در تمامی مناطق دور دست استان مازندران از جمله هزارجریب ، دودانگه و بالادست محور هراز تقویت شده است.

وی بیان کرد : خوشبختانه طی یک سال اخیر اقدامات مناسبی در حوزه ارتباطات صورت گرفت و اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده است. 

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران همچنین از ورود تکنولوژی «جی ۵ ۵G» به استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت که این فناوری در ۹ سایت در شهرستان‌های ساری ، بابل ، آمل و چالوس تا پایان سال راه اندازی می‌شود.

وی افزود : ا وجود اقدامات شایسته دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات  همچنان شاهد عقب افتادگی در برخی از نقاط مازندران هستیم و تمام تلاش ما این است که با همت و کار مضاعف این محرومیت ها در بخش های کمتر توسعه یافته استان مازندران  برطرف شود.

در ادامه این مراسم ، سیدعباس حسینی فرماندار ویژه آمل نیز با بیان اینکه امروز دو بخش لاریجان و امام‌زاده عبدالله آمل در زمینه مخابراتی فیبر نوری راه‌اندازی شده است گفت : با راه‌اندازی فاز اول ، در واقع بزرگترین طرح فیبر نوری کشور به بهره‌برداری رسیده و برای اجرای طرح‌های مخابراتی بالغ بر ۷۴۲ میلیارد ریال هزینه شد و سایت اکسین با راه‌اندازی این طرح ۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

فرماندار ویژه آمل در پایان تصریح کرد : پروژه فیبر نوری لایجان که از بزرگترین پروژه انتقال فیبر نوری کشور است با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان و در دو فاز به طول ۸۰ کیلومتر  اجرا می شود و فاز سوم این پروژه در سه ماه آینده اجرایی خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.