×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مازندران در آمل/اعلام اسامی برترین‌های مسابقات

چهل و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم درشهرستان آمل، با معرفی نفرات راه یافته به مرحله کشوری به پایان رسید.

کرات آملی/دراین دوره از مسابقات ۳۲۰ فعال قرآنی شامل ۱۷۰ نفر برادران و بقیه خواهران راه یافته از مرحله منطقه‌ای و شهرستانی، به مدت دو روز در آستانه مقدس امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان آمل با هم رقابت کردند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم با اشاره به تصویب مراحل نهایی سند توسعه قرآنی استان گفت: برای تسریع در این مهم، کارگروه قرآنی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و نایب رئیسی استاندار و نیز بیش از ۱۰ مدیرکل دستگاه‌های اجرایی مازندران تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه هرکسی برای قرآن زحمت می‌کشد دِین خود را ادا کرده است، افزود: اکنون سند توسعه قرآنی که شروع کار بالادستی است در دست اجرا قرار گرفته تا در استان تحقق بیابد؛ سندی که سال‌ها دستور داده شد اما تابحال انجام نشد با تشکیل کارگروه این سند در شورای توسعه با حضور شخصیت‌های حقوقی تنظیم و عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان آمل در امر برنامه‌های قرآنی مطرح کرد: از این شهر نسبت به سایر شهرهای مازندران با وجود بزرگان دینی انتظار ویژه‌ای داریم چرا که آمل هم از نظر بعد و حافظ برنامه‌ها و اتکای قرآنی و هم سبک و سیاق قرآنی انتظار بیشتری است و سبک زندگی قرآنی خیلی برجسته‌تر از سایر شهرهای استان باشد؛ فرهیختگی، بالندگی و فرزانگی در این شهرستان موجه می‌زند.

همچنین حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح ساماندهی داوران قرآنی در دستور کار سازمان اوقاف و امورخیریه قرار دارد.

وی افزود: یک مرحله از این طرح تاکنون اجرا شده و مراحل دیگر در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

مجیدی‌مهر گفت: باید با توسعه و تبلیغ وقف قرآنی زمینه را برای برگزاری مسابقات قرآنی با کیفیت و کمیت بالا بیشتر از گذشته مهیا کنیم.

او افزود: با ترویج وقف قرآنی واقفان نیک‌اندیش در برگزاری مسابقات اهتمام می‌ورزند و قرآن کریم بهتر و بیشتر در بین مردم ترویج می‌یابد.

مجیدی‌مهر با بیان اینکه باید مسابقات قرآنی و فعالیت‌های قرآن در آستان مقدس امامزادگان برپا شود، گفت: با برگزاری رویداد‌های قرآنی در امامزادگان مردم را بیشتر به شرکت در فعالیت‌های قرانی سوق داده و تشویق می‌کنیم.

لازم به ذکر است در مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران حدود ۳۲۰ چهره قرآنی شامل ۱۷۰ نفر از برادران و ۱۵۰ نفر از خواهران شرکت کردند که بر این اساس نفرات برتر بدین شرح اعلام می‌گردد:

در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم در بخش برادران ابوالحسن پهلوان از محمودآباد رتبه نخست را از آن خود کرد.

در رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم حسین علی‌نیا از بابل، علیرضا رحمانی بهشهر و حسین کمالیان از بابل رده‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم نیز حسین همایون از محمودآباد رتبه نخست، محمد محسنی از بهشهر رتبه دوم و مرتضی میردار از چالوس رتبه سوم را از آن خود کردند.

محمدرضا رضایی از ساری، پیمان ایازی از قائمشهر و مجتبی محسنی از بابلسر در رشته حفظ کل قرآن کریم رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

هیأت داوران در بخش قرائت مصطفی قاسمی از جویبار، سید محمد طا‌هایی از آمل و سید صادق مسلمی از قائمشهر را به عنوان نفرات برتر برگزیدند.

در رشته ترتیل هم مهدی تاجور از ساری، علی فرمان‌زاده از بابلسر و محمد رمضانی از بابل جایگاه اول تا سوم را به دست آوردند.

در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم بخش خواهران رقیه فتحی از بهشهر، فاطمه اسماعیلی از ساری و مستانه نجاتی از آمل نفرات اول تا سوم شدند.

رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم نیز با معرفی مریم ابراهیم‌نژاد از بهشهر در رتبه اول، مریم ابوالحسنی از ساری در رتبه دوم و زهرا یونسی از بهشهر رتبه سوم پایان یافت.

مهدیه ابوالحسنی از بابل، محبوبه زارع از بهشهر و محدثه زلیکانی از ساری در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

در رشته حفظ کل قرآن کریم زهرا سلطان‌پور از ساری، رقیه رضایی از ساری و فاطمه غلامی‌کناری از بابل به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در بخش قرائت خواهران هاجر عسگری از تنکابن، فاطمه منتظریان از بابل و معصومه ابدی از بابل به عنوان رتبه اول تا سوم معرفی شدند.


در رشته ترتیل نیز سیده فاطمه زهرا صالحی از بابلسر، حنانه خسروی از نور و زینب جمشیدی از نکا نفرات اول تا سوم شدند. در پایان این مراسم با حضور مسئولان از نخبگان قرآنی استان مازندران تجلیل به عمل آمد.

بر اساس سهمیه اعلامی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، برترین‌های این مسابقات که حائز نمرات لازم شده باشند به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.