×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اولین شهردار خسروآباد پردیس تهران خبرداد؛پیشبرد برنامه ها بدون شهر فروشی و جلوگیری از فربه شدن بدنه شهرداری

حسین نورانی ضمن اعلام خبر نداشتن ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهر افزود:وقتی ساخت و ساز غیر مجاز نداریم یعنی کمیسیون ماده صد شهرداری درآمدی ندارد و از این نظر شهرداری تحت فشار است. ولی شهرفروشی نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی،حسین نورانی به عنوان نخستین شهردار شهر خسروآباد  ضمن تقدیر از ریاست و تک تک اعضای شورای شهر و همراهیشان در پیشبرد برنامه های این شهرداری، افزود: حتی نوع معماری هم تعیین می شود و رعایت ان الزامی است.

شهردار خسروآباد با اشاره به اینکه، حجم شهری و بدنه شهرداری باید چابک و لاغر باشد ادامه داد:فربه شدن شهرداری مانع کار و خدمت میشود، فشارهای زیادی را تحمل کردیم، ولی برای جذب نیرو زیر بار نرفتیم تا شهرداری فربه نشود.

وی افزود:برنامه جامع مبلمان شهری برای شهرداری نوشته شد. شهردارهایی که برنامه داشته باشند هنوز پول معلق در مجموعه های بالا دست فراوان است.

حسین نورانی ضمن اشاره به زمان شهرشدن خسرو آباد و کمک فکری و مشاوره ای بزرگان این شهر گفت: دو سال شهر شد. نیازهای شهر رصد و احصا شد به دستگاه های مربوطه ارجاع شد.تعریف اقدامات زیرساختی کلید خورد که بازدهی در بلند مدت و آینده دارد.نتیجه این زیرساختها در آینده منجر به توسعه و آبادانی خواهد شد.

شهردار خسروآباد در تشریح توسعه شهر الکترونیک اظهارداشت:زیرساخت فیبر نوری و اینترنت پر سرعت ،آموزش پرسنل عمران و شهرسازی،پرونده های شهروندان،سیستم مالی ، اتوماسیون اداری، انبار، اموال و داشته های شهرداری کد کذاری و اجرائی شد.

وی به پروژه های شهر در سال جدید اشاره کرد وگفت:۱۲ پروژه در سال جاری پیش بینی شدکه از منابع غیر شهرداری در حال استفاده است.شورای شهر همه جا پای کار شهرداری است و از نظر حمایت برای شهر و شهرداری سنگ تمام گذاشتند.شورای شهر به جای بار بودن یار ماست.

حسین نورانی ادامه داد:این شهر که پایه گردشگری دارد باید نشانه های گردشگری داشته باشد.پارکی در حال احداث داریم.پروژه های گردشگری متعددی در حوزه گردشگری تعریف و پیشنهاد شد که از طریق استانداری در حال پیگیری است.

شهردار خسرو آباد افزود:پل ورودی شهر، دیوار های برشی به طول دو کیلومتر که ۴۰۰ متر آن در فاز اول برداشت انجام شد، پارک ۸ هزار متری، پیاده روسازی در فاز اول ۲۰۰ متر، زیرساختهای آی ، تی، جاده سالمت و کنار گذر رودخانه جاجرود، احداث استخر شهر، گذر گردشگری، تجهیز ساختمان آتش نشانی که تا شهریور بهره برداری می شود، از جمله پروژه های در دست اجرای شهرداری است.

وی در پایان ضمن اشاره به بودجه مصوب سالجاری گفت:بودجه ۱۸ و نیم میلیارد تومانی امسال شهرداری تعریف کرده است که این بودجه برای سال گذشته ۹ میلیارد تومان بوده که ۶۰ درصد سطح اشغال تعریف شده است، یعنی ۴۰ درصد حق تنفس شهروندان، که شهرداری باید درآمد پایدار ایجاد کند و به دنبال درآمد از جریمه نباشد. شهرهای جدید شهری که زیست مناسب داشته باشد.شهرخواهد بود. اصل شهروند است. سرانه فضای سبز بسیاری از شهرها حتی شهرهای شمالی زیر استاندارد است.


  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.