×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای طرح فروش هوشمند نان در آمل

فرماندار ویژه آمل از اجرایی شدن طرح فروش هوشمند نان در این شهرستان خبر داد و گفت: بسترسازی ۵۱۰ نانوایی این شهرستان برای اجرای طرح انجام شده است.

کرات آملی/سید عباس حسینی گفت: در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها دستگاه کارتخوان هوشمند در ۵۱۰ نانوایی شهرستان آمل نصب شده است.

به گفته  اوقرار است در برنامه زمان بندی تعیین شده، سایر بانک‌های طرف قرارداد با نانوایی‌های دیگر هم کارتخوان هایشان را نصب کنند.

با نصب دستگاه‌های کارتخوان جدید، اخذ وجه نان از مشتریان از طریق این دستگاه‌ها انجام می‌شود و شهروندان همانند گذشته با هر کارت بانکی می‌توانند اقدام به خرید کنند.

در این طرح میزان فروش نانوایی‌ها از طریق اتصال به کارت‌خوان‌های هوشمند مشخص می‌شود تا به ازای تعداد نان‌های فروخته شده یارانه نان به نانوا تعلق گیرد.


فرماندار آمل مهم‌ترین مزیت طرح فروش هوشمند نان را مدیریت مصرف آرد یارانه‌ای برشمرد و گفت: در این طرح میزان پخت واقعی هر خباز مشخص خواهد شد و امکان فروش آرد دولتی برای نانوا وجود ندارد.

او می‌گوید: در طرح جدید از هرگونه قاچاق آرد جلوگیری خواهد شد و قیمت نان هیچ تغییری نخواهد کرد و نان با همان قیمت قبلی عرضه می‌شود، ضمن این که کار خرید نان برای مردم ساده‌سازی شده و هیچ محدودیتی به لحاظ تعداد خرید وجود نخواهد داشت.

دولت سیزدهم طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان را با هدف جلوگیری از قاچاق آرد و توزیع عادلانه یارانه‌ها اجرایی کرده است و وزارت اقتصاد به عنوان متولی اجرای این طرح همه نانوایی‌های سنتی پز کشور را تا پایان تیرماه ماه باید به دستگاه‌های کارتخوان هوشمند مجهز کند تا از طریق تراکنش‌های این کارتخوان‌ها حجم مصرف آرد و میزان تولید نان به صورت لحظه‌ای رصد شود

تحلیل این داده‌ها می‌تواند باعث شناسایی رفتار‌های غیرمتعارفی مانند خرید حجم زیادی از نان برای مصارف دام یا تناسب نداشتن حجم دریافت آرد و فروش نان توسط یک نانوایی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.