×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تجلیل از امیر میران آملی به عنوان نمونه کشوری در زمینه  کارخانه جوجه کشی

همزمان با ششمین روز از هفته جهاد کشاورزی در مراسمی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور ، استاندار و و مدیران جهاد کشاورزی مازندران از امیر میران آملی به عنوان کارخانه جوجه کشی نمونه کشورو دیگر برترین های تولید کنندگان بخش‌های مختلف کشاورزی استان تجلیل شد.

کرات آملی/بر اساس آمار رسمی معاونت ترویج جهاد کشاورزی مازندران ۱۳ نفر از برترین های کشاورزی به عنوان کشاورزان نمونه ملی و ۸۸نفر نیز نمونه استانی هستند، این کشاورزان در بخش دام و طیور ، شیلات، صنایع و مکانیزاسیون، منابع طبیعی، آب و خاک، زراعت و باغبانی بهترین مدیریت ، عملکرد و بهره وری را داشتند.

امیر میران آملی فعال در صنعت مرغ مازندران و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه مازندران بخش قابل توجهی از مرغ تهران را تأمین می‌کند، اظهار داشت: با اصلاح و آزادسازی قیمت‌ها، صنعت طیور با تمام توان پای کار آمدند تا مشکل و کمبودی در بازار ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه همه تلاش بخش خصوصی و مرغداران تأمین به موقع نیازهای بازار است، افزود: با اعلام قیمت‌های جدید توان مردم برای خرید کاهش یافته است و این مسئله مرغداران را برای جوجه ریزی مردد و سردرگم کرده است.

وی با عنوان اینکه مرغداران برای جوجه ریزی سردرگم هستند، افزود: به رغم آنکه فعالان صنعت طیور به تعهدات عمل کردند ولی دولت به تعهدات برای تأمین نهاده‌ها عمل نکرد و نرخ‌ها شش برابر شده است.

میران آملی، سرمایه در گردش و ایجاد خط اعتباری برای تأمین نیازمندی‌های مرغداران و دامداران را از جمله دغدغه‌ها بیان کرد و گفت: سرمایه درگردش نیاز زنجیره صنعت طیور است و باید این تسهیلات با نرخ کم و بازپرداخت بلندمدت ارائه شود.

این فعال در صنعت مرغداری با اشاره به نرخ تسهیلات ۱۸ درصدی بازنگری در آن را برای حمایت از صنعت طیور لازم دانست و گفت: تولید با نرخ بالای بانکی دچار مشکل می‌شود.

حذف ارز ترجیهی از جمله مطالبات دیرینه بخش خصوصی و فعالان صنعت طیور بود که دولت به آن جامه عمل پوشاند اما فعالان اقتصادی مازندران براین عقیده هستند که زیرساخت‌های مناسبی برای اجرای این طرح فراهم نشده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.