×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرماندار شهرستان آمل خبرداد؛ ایجاد همگرایی برای جلب مشارکت مردمی و در کنار هم قرارگرفتن خیرین

فرماندار شهرستان آمل وظیفه دستگاه‌های اجرایی ایجاد همگرایی برای جلب مشارکت مردمی و در کنار قرارگرفتن این فرهیختگان نیکوکار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی،سید عباس حسینی در مراسم گلریزان بزرگ جشن رمضان شهرستان آمل گفت: در گلریزان بزرگ ۷۰۰ نفری خیرین و مجامع خیریه شهرستان آمل که به میزبانی فرمانداری شهرستان آمل برگزار گردید، ۱۵ میلیارد تومان هدایای نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد.

او می‌گوید:این گلریزان در قالب جشن رمضان انجام گرفت که مبلغ هدایای جمع آوری شده، بیشترین رقم خیریه در سال‌های اخیر و بیشترین رقم گلریزان جشن رمضان در میان شهرستان‌های مازندران بود.

به گفته حسینی در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونا، جشن گلریزان در آمل برگزار نشده بود و این گلریزان با تجمیع تمام خیرین، مجموعه‌های خیریه، شبکه‌های نیکوکاری، ادارات بهزیستی و کمیته امداد، مجمع خیرین شهرستان آمل با مرجعیت فرمانداری شهرستان و حضور ۷۰۰ نفر از خیران شهرستان برگزار شد.

حسینی با اشاره به اینکه خیران شهرستان آمل در حوزه های مختلف فعالیت داشته و این گروه ها نقطه قوت شهرستان آمل به شمار می روند، بیان کرد: تجمیع فعالیت های نیکوکارانه و خیریه، قطعا زمینه ساز، اقدامات اثربخش و ماندگار خواهد بود.
وی یادآور شد: مجمع خیرین شهرستان آمل، زمینی به ارزش ۶ میلیارد تومان برای ساخت مسکن نیازمندان در این جشن اهدا کرد و برخی هدایای غیرنقدی نیز شامل سبد کالا، مصالح ساختمانی و اقلام مورد نیاز برای ساخت مسکن نیازمندان به علاوه هدایای نقدی بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اولین مرکز خیرین جهیزیه ساز مازندران در آمل راه‌اندازی شده است، اظهار کرد:کرامت خانواده‌ها بسیار حائز اهمیت است و خیرین تا بحال در این زمینه سرآمد بوده اند‌.
حجت الاسلام عالیشان با اشاره به تحت پوشش قرار داشتن ۸۰ هزار خانوار در کمیته امداد امام‌خمینی مازندران اظهار کرد:در اشتغال که سیاست راهبردی است،سال گذشته ۴۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال استان به صورت ۱۰۰ درصد در شهرستان ها جذب شد که ۱۱ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی را در استان ایجاد کرد.
وی عنوان کرد: امسال نیز ۱۶هزار فرصت شغلی با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان برنامه ریزی شده است.
وی از ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکن نیازمندان در استان خبر داد و گفت: پایش فقر در استان مازندران آغاز شده است و تلاش داریم در این زمینه میزان کمک های شبکه های نیکوکاری را افزایش دهیم.

در ابتدای این مراسم قلی پور، رییس کمیته امداد شهرستان آمل ضمن ابراز تاسف از افزایش آمار نیازمندان گفت: تعداد ۶ هزار و ۸۰۰ خانوار با جمعیت ۱۲ هزار نفر تحت پوشش حمایتی کمیته امداد امام خمینی شهرستان آمل قرار دارند.

وی همچنین از وجود ۲۰۰ خانواده دارای سرپرست بیمار صعب العلاج سرطانی در مجموعه کاری خود خبر داد و افزود: ۱۲۶ بیمار ایزی لایفی هم که ماهانه ۱۱۵ الی ۱۲۰ میلیون تومان فقط هزینه تهیه ایزی لایف آنهاست مورد حمایت ما هستند.

رئیس کمیت امداد شهرستان آمل با تاکید بر شعار سال مبنی بر سال اشتغال و تولیدات دانش بنیان حمایت خود را جهت توانمند سازی خانواده های نیازمند اعلام و اظهار داشت: ۳۱ میلیارد تومان وام اشتغالزایی به متقاضیان راه اندازی کسب و کار تعلق گرفت که در این رابطه مبلغ ۴ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان به ۵۳۹ نفر در آمل وامهای کارگشایی پرداخت شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.