×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام جمعه آمل؛هرچقدر ارشادهای عمومی امر به معروف کم رنگ تر شود،ناهنجاری‌های اجتماعی بساط آن گسترده‌تر می‌شود

امام جمعه آمل ضمن انتقاد از جولان برخی افراد بد پوشش وبی حجاب در بلوار امام خمینی (ره) گفت: هرچقدر مسئولان وارشادهای عمومی امر به معروف کم رنگ تر شود، این نوع ناهنجاری‌های اجتماعی بساط آن گسترده‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی/حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی در نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری شهرستان آمل که در مصلای این شهر برگزار شد، گفت: وضعیت به گونه‌ای شده که حتی مرد وزن انگشت اشاره به سمت زن چادری می‌گیرند و متأسفانه اکنون به گونه‌ای  شده که کسی حجاب داشته باشد، تهدید می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت نشان دهنده کم کاری و برخوردهای قهری از سوی متولیان امر در انجام فریضه امر به معروف ونهی ازمنکر در جامعه بوده است، افزود: هرچه قدر در اجرای این امر با قوه قهری برخورد شد، متأسفانه عکس آن در جامعه اتفاق افتاد.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: یکی از راهکارهایی که می‌توان با این پدیده شوم وتلخ بدپوششی وبی حجاب مقابله کرد، حضور چند نفری مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت همه روزه و اغلب غروب‌ها که تجمع افراد برای پیاده روی دراین خیابان بیشتر می‌شود، درکنار مردم باشند.

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد، متأسفانه این وضعیت علاوه بر فضای عمومی درشهرها به خصوص  شهرآمل  شده، به ادارات هم ورود پیدا کرده وانتظار است مدیران وحتی کارکنان ادارات به طور جدی با روحیه حیا، عفت وپاکدامنی با مظاهر بی حجابی وبدپوششی افرادی که به ادارات مراجعه می‌کنند، قاطعانه برخورد کنند.

وی با بیان اینکه واقعاً این امر زیبنده شهر انقلابی وعالم وشهیدپرور آمل نیست که دریکی از خیابان‌های این شهرستان افراد بدپوشش وبی حجاب جولان دهند، گفت: انتظارم از جوانان پاک و انقلابی وحزب اللهی شهرستان حضور میدانی درسطح شهر به خصوص زمان‌هایی که برخی مظاهر بی حجابی ارشاد و حفظ حرمت شهر و کم شدن این افراد درشهر ورود کنند.

انتقادرئیس اداره بهزیستی آمل از افزایش معضلات اجتماعی در سطح شهر

در ادامه کبری اسفندیاریان گفت: متأسفانه پدیده نوزاد فروشی در چند سال اخیر روند افزایشی داشته و حتی افرادی که با خرید نوزاد متقاضی دریافت شناسنامه به نام خودشان نیز هستند.

وی با هشدار به مردم دستگاه‌های اجرایی شهرستان که این وضعیت باید به عنوان یک آسیب اجتماعی به صورت جدی دیده وکنترل شود، افزود: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در درجه نخست شهروند و دارای خانواده در این شهر هستند و در معرض خطر قرار دارند.

رئیس اداره بهزیستی آمل در بخش دیگری به کاهش سن اعتیاد در خانواده‌های دارای اعتیاد شهرستان هشدار داد و گفت: از سوی دیگر خانم‌ها و نوجوانان وکودکان در معرض خطر ابتلای بلاخانمان سوز هستند.

وی، درعین حال تصریح کرد: برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان که در برخی شرح وظایف‌ها مکمل هم در زنجیره برخی اقدام‌ها هستند، متأسفانه کم کاری می‌کنند و باید برای به نتیجه رسیدن هر کاری درکنار هم و با هم باشند.

رئیس اداره بهزیستی آمل در بخش دیگری با بیان اینکه حال اجتماعی شهر آمل متأسفانه در چند وقت اخیر اصلاً خوب نیست، به پیامدهای های ناشی ازآن اشاره کرد وگفت: نداشتن مهارت‌های فردی و زندگی هم در روابط شغلی، محیطی و زندگی در میان شهروندان کاملاً مشهود است.

اسفندیاریان ادامه داد: بیشتر مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره متأسفانه پس از بحرانی شدن وضعیت یک موضوع انجام می‌شود که این امر کاملاً اشتباه و انتظار هست که خانواده‌ها با آگاهی بیشتر و حتی پیش از هر اقدامی در مراکز مشاوره به نتایج آن بپردازند.

 افتتاح دو طرح دانش بنیان هفته آینده در آمل

همچنین سید عباس حسینی فرماندار شهرستان آمل با تاکید بر اینکه مدیران برنامه های سال جدید خود را بر مبنای استفاده از نیروهای علمی و کارشناسی بنا نهاده و در این زمینه اولویت با شرکت های دانش بنیان است، از افتتاح دو طرح دانش بنیان هفته آینده در شهرستان آمل خبرداد.
حسینی با اشاره به اینکه به منظور استفاده از نیروهای متخصص و علمی، ۶ میز تخصصی در فرمانداری آمل در کنار کارگروه های تخصصی تشکیل می شود، بیان کرد: میزهای صنعت، پسماند، روستا، پژوهش و دانش بنیان، آمل شناسی، ترافیک برای برنامه علم محوری در آمل تدارک دیده شده است و مقدمات آغاز به کار این میزها نیز مهیاست و نخستین جلسات آن از هفته آینده برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در سال جدید مساله فرهنگی و اجتماعی باید در اولویت مسئولان شهرستان قرار داشته باشد، با انتقاد از بی توجهی دستگاه های مربوطه به مساله اجتماعی در شهرستان تصریح کرد: باید وضعیت بغرنج اجتماعی در شهر آمل مورد توجه همه مدیران باشد، مدیرانی که مساله اجتماعی و به تبع آن فرهنگی را درک نکرده باشند نمی توانند مدیریت درستی بر حوزه فعالیت خود داشته باشند.
فرماندار آمل، مسایل حوزه اجتماعی را در شهرستان آمل از شرایطی دانست که نیاز به رسیدگی فوری دارد، تاکید کرد: تمامی مدیران باید از اداره بهزیستی شهرستان بازدید کرده و نسبت به وضعیت اجتماعی شهرستان آگاهی پیدا کنند و از شهرداری و شورای اسلامی شهر آمل نیز می خواهم در این زمینه توجه ویژه داشته و پروژه های انسان محور به منظور ایجاد فضای گفت وگو و تعامل در شهر آمل تعریف شود.

سید عباس حسینی با اشاره به روحیه مدیران دولت در سال جدید براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، جهادی خواهد بود، بیان کرد: مساله مهم امروز که مورد تاکید قرار دارد تلاش شبانه روزی و جهادی است و در این زمینه از هیچ مدیری کاستی را نخواهیم پذیرفت.
وی با تاکید بر اینکه مساله اقتصادی مردم در اولویت قرار دارد و باید در این زمینه حوزه دانش بنیان به کار گرفته شده و تولید و بهره وری افزایش یابد، تصریح کرد: مطالبات مردم در حوزه های مختلف باید توسط دستگاه های اجرایی و اداری رصد شده و رسیدگی شود.
حسینی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید راه های ارتباطی با مردم و شهروندان را تقویت کنند و صدای مردم را بشنوند، بر استقرار روابط عمومی های توانمند و به روز به منظور پاسخگویی به مردم تاکید کرد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به اینکه مساله دانش بنیان به منظور تحقق شعار سال و رویکرد اصلی مدیریت شهرستان نیز باید برنامه ریزی شود، بیان کرد: حاکمیت علم و علم محوری باید مبنای کار مدیران باشد و در این زمینه از دستاوردها و تجربه های شرکت های دانش بنیان باید استفاده شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.