×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یادداشت وارده/پتروشیمی میانکاله؛تهدید یا فرصت

کرات آملی/صنعت پتروشیمی یکی از قسمت های مهم صنعت نفت و تاثیر گذار در توسعه سیاسی ، اقتصادی یک کشور است.

ایجاد صنعت پتروشیمی از جمله صنایع مطرح در دهه های اخیر بوده که مورد توجه خاص کشورها در جهان قرار گرفته است. محصولات پتروشیمی دارای تنوع زیادی بوده و مواد اولیه بسیاری از صنایع از جمله صنایع شیمیایی ، نساجی ، پزشکی ، برق و … را در برمیگیرد.

همچنین صنعت پتروشیمی موجب اشتغال زایی و جلوگیری از خام فروشی نفت می گردد.

با تمام موارد مطرح شده فوق ، همانگونه که این صنعت دارای مزایای فراوانی بوده به همان اندازه نیز برای موجودات زنده و محیط زیست مضر بوده و اثرات نامطلوبی به آب ، هوا ، خاک و موجودات زنده وارد میکند.

صنعت پتروشیمی از مهم ترین عوامل تولید گازهای گلخانه ای بوده و تاثیر بسزایی در گرم شدن کره زمین و تخریب لایه ازون دارد.

کافیست از کنار یک کارخانه پتروشیمی عبور کرده تا متوجه دود ، بوهای سمی و آلودگی هواشوید. آثار منفی این مواد کم کم در زندگی مردم نیز تاثیر گذاشته و از طریق پوست و ریه لطمه فراوانی به انسان وارد می نماید.

بحث پتروشیمی میانکاله که در بهترین منطقه آب و هوایی ایران در نظر گرفته شده می تواند موجبات تخریب گسترده محیط زیست ، نابودی طبیعت و موجودات زنده این منطقه شود و با توجه به نیاز صنعت پتروشیمی به آب می توان آلوده شدن آب را از همین حالا دید.

با توجه به عدم رفع نیاز ضروری به اشتغالزائی در منطقه شمالی کشور که این مهم را می توان بعنوان مثال در سد هراز مشاهده نموده که بنا بر شواهد بیشترین اشتغالزائی را برای افراد غیر بومی نموده است ، جز تخریب محیط زیست ارمغان دیگری نمی تواند برای مردم منطقه و همچنین استان های دارای مسافر همیشگی کشور داشت. کاش بجای تعجیل در مراسم کلنگ زنی این پروژه از افراد دلسوز جهت مشورت در ساخت این پروژه استعلام میگردید./سعید نعمتی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.