×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتقاد فرماندار ویژه آمل از تهدید های موجودبرای قله دماوند

ساخت و ساز در اطراف قله دماوند در کنار آتش سوزی عرصه و رهاسازی زباله‌ها تهدیدهایی جدی برای مرتفع‌ترین قله خاورمیانه است که موجب انتقاد فرماندار ویژه آمل از آن شد.

کرات آملی/سید عباس حسینی فرماندار آمل در جلسه صیانت از قله دماوند در رینه گفت: ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی ملی، تهدید جدی برای قله دماوند است که در کنار آتش سوزی‌ها و چرای دام‌ها و رفتار نادرست برخی گردشگران در ریختن زباله این اثر ملی را در معرض خطر قرار داده است.

به گفته او ساماندهی صعودکوهنوردان به قله دماوند، مدیریت و ساماندهی چرای دام در کنار تحقق منافع ذینفعان واقعی و نظارت مسئولان در بحث جاده سازی با کمک جوامع محلی و ملی باید در دستور کار باشد.

سالانه صد‌ها هزار گردشگر ایرانی و خارجی نه تنها به دامنه‌های این کوه برای صعود به قله دماوند می‌آیند، اما زیبایی این قله هزینه‌های سنگینی برای این کوه دارد، از رها سازی زباله توسط گردشگران تا تخریب دامنه این قله که محیط را برای زندگی جانوران نامناسب ساخته است.

به گفته مسئولان محلی بیشتر کوهنوردان به جای صعود از یک مسیر، چهار راهی را برای این کار ایجاد کردند و حتی با خودرو‌های شخصی تا پای کوه می‌آیند در حالیکه طبق اصول فنی کوهنوردان باید حداقل حدود ۵ تا ۷ کیلومتری دامنه کوه را پیاده روی کنند.

فرماندار آمل می‌گوید: بخش مهمی از حوادث در دماوند به وسیله گردشگران رقم می‌خورد از این رو حفظ و احیای دماوند بدون مشارکت گسترده مردم، انجمن‌های محیط زیستی و دوستدار طبیعت و گردشگران میسر نمی‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.