×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کلیه اعضاء شورا به دنبال شفافیت در همه جوانب هستند

رئیس شورای اسلامی شهر آمل:کلیه اعضاء شورا به دنبال شفافیت در همه جوانب هستند و راه‌اندازی سامانه شفافیت تحقق وجود شفافیت مالی، کاری و نشستن در اتاق شیشه‌ای است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی/حسن مجیدی کیارئیس شورای شهرامل در این نشست ضمن تبریک ایام شعبانیه, پیشاپیش ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) را تبریک گفت ودر سخنانی : از زحمات یکساله اصحاب رسانه که بدون هیچ گونه چشمداشتی همه جانبه یاروهمراه بودندو با پیشنهادات و انتقادات سازنده خود در راستای توسعه شهر تلاش نمودنندقدردانی کردند.
وی درادامه با بیان اینکه سامانه شفافیت خواسته کلیه اعضای شورا می باشد . شهرداری آمل بیشتر از ظرفیتش پرسنل جذب کرده و عملا حجم زیاد نیرو بودجه زیادی مصرف می کند و بودجه شهرداری به جای اجرای پروژه های عمرانی صرف هزینه های جاری می شود .
متاسفانه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری محقق نشده است و به سمت اصلاح بودجه رفتیم، اگر بودجه محقق نشود کارهای عمرانی تحت تاثیر آن قرار می گیرد و در سال ۱۴۰۱ مطمئنا تمام تلاش مان را می کنیم تا وضعیت بهتری نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته باشیم درسال۱۴۰۱مبلغ ۷۵۰ میلیاردتومان بودجه درسه فصل نهایی شد . فصل اول عوارض ودرامد فصل دوم واگذاری دارایی های سرمایه ایی فصل سوم منابع حاصل ازدارایی های مالی . ۴۰درصد بودجه بایدمصرف عمرانی شودکه دراین راستاتمام تلاشمان راخواهیم کرددرسال اینده بودجه روکم وکسرنکنیم درصورت کسری ازهزینه های جاری جبران کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر آمل از برگزاری مناقصه و اجرای پروژه هسته مرکزی شهر در ابتدای سال آینده خبر داد و افزود : واحد تحقیق و پژوهش را در شورا فعال کردیم تا هم شهرداری را رصد کنیم و هم با انجام نظرسنجی میزان رضایت مندی مردم را مشخص کنیم و از انتقادات و پیشنهادات شهروندان املی استقبال خواهیم کرد و سعی مان بر این است تا گره ای از مشکلات مردم باز کنیم .
مسلم مکاری نیز در این نشست با بیان اینکه قانون طرح طبقه بندی مشاغل در شهرداری اجرا نمی شود : از بدو ورود به شورا  پیگیر مطالبات جامعه کارگری در شهرداری بوده ام وهستم .
وی با بیان اینکه اشتغال کارگران همیشه دغدغه ونگرانی ما بوده است ادامه داد ۵۱ درصد از جمعیت شهرستان آمل جامعه کارگری ست، در راستای ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی ایجاد ایستگاه کار در دستور کارشورا ست و برای سال جدید بودجه نیز در نظر گرفته شده و معتقدیم با این اقدام علاوه بر اینکه بانک اطلاعاتی کاملی از کارگران بدست خواهیم آورد کارگران حرفه ای تروباتجربه تری نیز خواهیم داشت .
خانم ثریا کمالی در این نشست بیان داشت : متاسفانه در سال جاری بودجه ای که در حوزه کارهای فرهنگی بسته شده بود بودجه خوبی نبوده و این کمبود بودجه موجب شده تا کارهای فرهنگی در سطح شهر پراکنده شود و برای جبران در سال ۱۴۰۱ بودجه فرهنگی را افزایش دادیم، البته شهرداری متولی اصلی مباحث فرهنگی شهر نمی باشد ولی ما بر خود باور و یقین داریم که همکاری کنیم .

مسئول کمیسیون اجتماعی و بانوان شورای اسلامی شهر آمل افزود : شهرداری نهادی است که همه ارگان ها برای تامین منابع مالی دراجرای برنامه های فرهنگی به آن مراجعه می کنند اما عملا نامی از شهرداری در آن مناسبت نیست و به همین دلیل برای سال آینده طی هماهنگی با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تقویم فرهنگی تنظیم کردیم تا شهرداری کارهای فرهنگی را خودش در دست بگیرد و هدفمان این است کلیه سازمان ها و ادارات اگر برنامه های فرهنگی دارند پای کار بیایند و با هماهنگی شهرداری برای اجرای کارهای فرهنگی گوشه ای از کار را بر عهده بگیرند و مشارکت نمایند .

محمد توکلی مسول کمیسیون خدمات, بهداشت ومحیط زیست شورا اظهار داشت : مشکل زباله یکی از معضلات همه شهرهاست و سعی شده تا آن را مدیریت کنند اما آنچه که باید واقع بینانه دیده شود این است که نتوانستند بصورت کارشناسی آن را حل کنند .
باید معضل زباله به معنای واقعی شناسایی شود در این دوره با نگاه علمی و موشکافانه بررسی کردیم که پسماند در چه جایگاهی ست و از شرکت های فعال این حوزه، شرکت های دانش بنیان و کارشناسان این حوزه استفاده کردیم و جلسات متعددی گذاشتیم و امیدواریم که تصمیم درستی اتخاذکنیم و از تصمیم غلط جلوگیری نمائیم .
وی از راه اندازی سامانه آنلاین جمع آوری زباله خشک در سال جدید خبر داد و خاطرنشان کرد : برای حل معضل زباله به کمک خبرنگاران و شهروندان نیاز مندیم، ما هر تصمیمی بگیریم به تنهایی نمی توانیم کاری انجام دهیم بلکه شما در بحث فرهنگ سازی و تفکیک زباله از مبدا که در دستور کار ماست می توانید خیلی کمک حال ما باشید .
احمد محمدی با بیان اینکه متاسفانه نیروهای زیادی به عنوان خدماتی و کارگری در شهرداری مشغول به کار شدند اما امروز در قسمت های اداری حضور دارند گفت : شهرداری به نیروی خدماتی نیاز دارد و باید یکسری اصلاح ساختاری صورت گیرد و نیروهای خدماتی به محل کار قبلی خود برگردندو این موضوع یکی از مطالبات اساسی شورا از شهرداری است که در سه ماهه اول سال آینده باید انجام شود .
وی با اشاره به اینکه پروژه های هسته مرکزی شهر، ساماندهی ورودی محورهای اصلی شهر از جمله ورودی هراز، ساماندهی رودخانه هراز، اتمام پارک مینیاتوری، تعریض بلوار امام رضا (ع)، بلوار شهید قاسمی و بلوار ولایت جنوبی در اولویت هستند افزود : در گذشته تملکات به صورت لکه ای انجام می شد اما در سال آینده تملک در چند محور اصلی از جمله بلوار شهید قاسمی، بلوار ولایت جنوبی و خیابان امام رضا (ع) انجام خواهد شد و سعی بر این است تملکاتی صورت گیرد که منجر به اجرای پروژه گردد .درپایان نشست خبری رئیس واعضای شورای شهرازشهروندان املی قدردانی کردندوازانتقادات وپیشنهادهای سازنده درپیشبرداهداف یادشده استقبال مینمایند./علی منصوری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.