×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یادداشت وارده/شرکتهای خدماتی فرصت یا آفت

کرات آملی/دولتها برای کاهش نیروی انسانی و به همراه دور زدن قانون کار که پشتیبان کارگران در مقابل با اخراج وعدم رعایت موازین قانونی است وبه منظور کاهش تنازعات کار گری بین دولتها ،خدمات دولتی را تحت عناوین برون سپاری و خرید خدمت به شر کتهای خدماتی واگذار کرده اند تا خود بجهتی از مجازات قانونی بگریزند.

نه تنها نتوانسته اند از ظر فیت موجود در ادارات بهره بر داری بهینه کنندو اصطلاحا” بهره وری واثر بخشی ادارات را افزایش دهند وبه سطوح بین المللی برسانندبلکه یک هزینه اضافی بربود جه ملی تحمیل نمو ده اند.

از جمله ایجاد پست جدید “میز خدمت “انگار که بقیه میز ها و صداراتها میز خیانتند وامروز اداراتی از قبیل اداره اقتصاد و دارایی و…را می بینیم که علی رغم داشتن نیروی کار فراوان و گاها” حجیم و بیکار، به همراه مکانیزه کردن کار ها، بخشی از خدمات درون سازمانی را به شر کتهای خدماتی وا گذار کرده اند.

بانکها مسئله حفاظت را به بخش خصوصی سپر ده اندومتاسفانه مدیران و سهامداران اینگونه شر کتهای کمترین پرداختی به این جوانان داشته و حتی از پر داخت حداقل حقوق مصوب دو لت به نیروی های حفاظتی خوددار می کنند بلکه حتی آنان را از حداقل پوشش بیمه ای اجباری هم محروم می نمایند و هر یک از نیر وهای تحت امر را با یکی دو ماه کارکردن براحتی اخراج می کنندو نیروی دیگر را جانشین آنان مینمایند.

این در حالی است که کارمندان بانکی که تحت حفاظت این جوانان واقع می شوند با تمام خطرات جانی در مقابل با سارقین مصلح به بانکها، حقوقی به مر اتب بیشتر از این جوانان( 30-20برابر بیشتررا تجربه می کنند) و این جوانان محافظ پول و بانک وامنیت بانکهابا تمام خطراتیکه بر دوش دارند چون این بیعدالتیهارا می بینند مشوش می شوند وبه درجه غلیان روحی می رسندنه بیمه ای و نه حقوق مناسبی ونه تضمین شغلی و اشتغال پایداری.

بانکها اگر احساس می کنند نیاز به این نیرو ی حفاظتی دارند در مقابل با آن حجم عظیم هزینه ها و بریز و بپاشها وتطاولات ،این جوانان را خود مستقیم تحت پوشش بگیرند که این چنین مورد بی مهری و به قول انقلابیون صدر انقلاب تحت استثمار و بهره کشی واقع نشوند .

انقلابیون دیروز و مترفهین امروز به آسانی شعار های پر طمطراق دیروز را فر اموش کر ده اند که اساس انقلاب تحصیل عدالت بود ه است و مبارزه با ظلم وتحقق شعار لیقوم الناس بالقسط که حکومتها ازبهر حفظ رعیتند نه رعیت را از برای پاسبانی دولت.
آنانی که جوانان مارا از اقل زندگی و بیمه اجتماعی با اتکال به قوانین من در آوردی شر کتهای خدماتی محروم می کنند شاید چندصبایی ثروتی گرد آورند ولی آن آفتی است که استمرار نخواهد یافت و همه را با خود غرق خواهد کرد :
*جور و بیدا کند عمر جوانان کو تاه +ای بزر گان وطن بهر خود داد کنید *
آمل-صلواتی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.