×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خواص در فتنه سال ۸۸ سکوت کردند و قدرت کشور را به چالش ببرند

حجت الاسلام مرتضوی با طرح این پرسش که در فتنه ۸۸ چه کسانی پیروز میدان شد؟ پاسخ داد: همه دیدند که خواص که سکوت کردند و قدرت کشور را به چالش ببرند.

کرات آملی/حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی ظهر پنجشنبه در مراسم شهرستانی گرامیداشت ۹ دی در مصلای آمل افزود: متأسفانه عده‌ای خواص با همراهی برخی افراد ساده لوح داخلی که توسط دشمنان قسم خورده نظام حمایت می‌شدند، با شعار و دفاع از تقلب در انتخابات سالم سال ۸۸ و برهم زدن نظم عمومی و امنیتی کشور شعار «نه لبنان و نه غزه، جانم فدای ایران» سر می‌دادند، در حالی که توجه به ارزش‌های و موقعیت خاص این کشور نداشتند.

وی با بیان اینکه اولین کسی که به حق طلبی امام علی (ع) به پا خواست، حضرت فاطمه بود و این داستان تا به این هم به عنوان یک الگوی خاص ولایت پذیری ادامه دارد، گفت، خواص در کشور ما در فتنه سال ۸۸ سکوت کردند و آنها با قوم بنی ثقیفه که برای خلافت بعد از پیامبر اکرم (ص) نفاق و تفرقه کردند، چه فرقی داشتند،؟ آنها بعد از ۱۴۰۰ سال با رنگ و لباس دیگری به میدان آمدند.

امام جمعه آمل در ادامه با بیان اینکه قدرت در ایران اسلامی، پشتوانه عظیم مردمی و ولایت مطلقه فقیه است، گفت، مردم ما با تبعیت از رهبری که نه یک گام جلوتر و نه یک گام عقب تر عمل کردند، فتنه شوم سال ۸۸ را در هم پیچیدند تا فتنه‌های بعدی در کشور ادامه دار نشود.

در ادامه سردار احمد حق‌طلب رئیس بنیاد حفظ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران اظهارداشت: در ۱۲ سال گذشته تحریم‌های سخت و شکننده‌ای که علیه جمهوری اسلامی اعمال و ضربه‌های سنگینی که به لحاظ سیاسی، اجتماعی وحیثیتی ونیز اقتصادی به کشور ما وارد شد، بسیار سخت و جبران ناپذیر بوده که متأسفانه تاوان آن را اکنون مردم درحال پس دادن هستند.

وی افزود: پس از پایان جنگ هشت ساله ایران و عراق، وضعیت سیاسی و اجتماعی واقتصادی ایران رو به بهبودی و بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی در حال برقرار روابط دوجانبه با ایران بودند، که متأسفانه بروز جریان هدفمند فتنه سال ۱۳۸۸ باعث عقب گرد کامل جامعه جهانی نسبت به جمهوری اسلامی داشت.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با اشاره به اینکه این حادثه تلخ آنچنان برای مردم و کشور ما توسط یک عده خاص و سران بی فکر آنها گران تمام شد که جبران ناپذیر نیز بود، افزود: متأسفانه در گفتگوی بعدی که با سران آنها داشتیم و حتی به اشتباهات شأن اعتراف واقرار کامل کرده بودند.

وی با بیان اینکه سران فتنه در نشست‌های خصوصی در سال‌های بعد به اشتباهات شان پی برده بودند وبه نوعی همدیگر را متهم می‌کردند، گفت: متأسفانه حتی الان هم حاضر نیستند که اشتباهات گذشته شأن را اعتراف کنند و ادعای دروغین تقلب را انکار کنند وجوابگوی هزینه‌های سنگین به نظام و مردم و کشور نیستند.

سردار حق طلب گفت: البته در این سال‌ها خیلی از همراهان آنها نیز صف خود را از این گروه‌های خاص جدا کردند و متوجه شدند که دچار چه خسران بزرگی شدند که در روز عاشورا چه هتک حرمت‌هایی شده و آنها از روی چه نااگاهی وارد این بازی‌ها شده بودند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه یادآور شد: به هرحال رخدادهای اتفاق افتاده درس‌های مهم برای همه ما شده که باید عبرت بگیریم که دربزنگاه های مهم کشور درچه صف‌هایی قرار بگیریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.