×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش بستری‌های روزانه در آمل/۴۸ درصد آملی‌ها واکسن زدند

رییس شبکه بهداشت ودرمان آمل با اعلام خبر افزایش بستری‌های روزانه در آمل افزود :شمار کل شهروندان آملی که تاکنون هر دو دز واکنس کرونای خود را دریافت کردند، را حدود ۴۸ درصد اعلام کرد.

کرات آملی،رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل ، از استقبال نکردن شهروندان این شهرستان از دریافت واکسن و نگرانی‌های جدی از پیامد‌های ناشی از پیک ششم بیماری کرونا به طور جدی ابراز نگرانی کرد.

 دکتر احمدرضا رمضانی در جمع خبرنگاران خانه مطبوعات شهرستان آمل گفت : در شهرستان آمل به طور میانگین روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار دز واکسن برای تزریق در مراکز واکسیناسیون شهری و روستایی فراهم می‌شود، اما متاسفانه کمتر از ۴ تا ۵ هزار دز در روز‌های اخیر تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ مرکز شهری و ۱۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون علیه بیماری کرونا درشهرستان آمل به همت شبکه بهداشت ودرمان و ادارات مختلف این شهرستان ایجاد شده است، گفت: استقبال نکردن برخی از افراد از واکسن با وجود اینکه همه زیرساخت‌های واکسیناسیون فراهم است، امکان بروز موج ششم کرونا را بالا می‌برد.

رییس شبکه بهداشت ودرمان آمل با بیان اینکه متاسفانه با بی توجهی‌ها و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی توسط برخی شهروندان از هفته گذشته به تدریج شمار آمار ابتلا به کرونا وبستری درمراکز درمانی شهرستان افزایش یافته است، گفت: روند بستری بیماران کرونا که تا فروکش کردن پیک پنجم به کمتر از ۲۰ نفر کاهش یافته بود متاسفانه درچند روز گذشته به بیش از ۵۰ افزایش یافته است.

دکتر رمضانی افزود: با تجربه‌هایی که از پیک‌های قبلی بیماری درشهرستان آمل که همواره یکی از شهرستان‌های قرمز کرونایی درکشور بوده، وضعیت فعلی نیز نگران کننده وزنگ خطر وهشدار جدی برای سلامت شهروندان است.

رییس شبکه بهداشت ودرمان آمل از بازشدن دوباره تالار‌های پذیرایی برای برپایی مجالس جشن وعروسی دراین شهرستان پس از فروکش کردن موج پنجم به شدت گلایه و انتقاد کرد و گفت: هم اکنون حدود ۶۰ تالار پذیرایی درشهرستان آمل فعال است وبیشتر این تالار‌ها سیستم‌های تهیه هوا ندارند و با وجود ادعای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ودعوت کم از میهمان ها، بازهم حضور افراد درمکان‌های سربسته، صرف غذا کاملا خطرآفرین است.

دکتر رمضانی افزود: انتظار داشتیم و توصیه کارشناسان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان که به ستاد کرونا شهرستان نیزاطلاع داده شده بود، بازگشایی تالار‌های پذیرایی به بعد از تزریق دو دز واکسن شهروندان و رسیدن به آمار بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد بوده که متاسفانه بازگشایی زودهنگام تالار‌ها و حجم بالای شهروندان هر شب دراین مکان‌ها بسیارنگران کننده وپیامد‌های آن نیزدرسطح شهرستان خطرناک خواهد بود.

وی در عین حال شمار کل شهروندان آملی که تاکنون هر دو دز واکنس کرونای خود را دریافت کردند، را حدود ۴۸ درصد اعلام کرد و گفت: با وجود هجمه‌های بالا و صف‌های طولانی که در هفته‌های ابتدایی شروع واکسیناسیون سراسری دراین شهرستان وجود داشت، کجا؟! و اینکه در روز‌های گذشته بسیاری از مراکز عرضه واکسن درشهرستان کاملا خلوت ومنتظر حضور شهروندان هستند، کجا!

رییس شبکه بهداشت ودرمان آمل با اشاره به اینکه واکسن کرونا به اندازه کافی در شهرستان موجود است و انتظار داریم استقبال از واکسیناسیون در سطح شهرستان بیشتر باشد، تاکید کرد: هرکس که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده باید با مسوولیت پذیری بیشتر در قبال خود، خانواده و جامعه، واکسن کرونا را تزریق کند.

دکتر رمضانی همچنین در پاسخ به زمان حضوری دانش آموزان درمدارس شهری که ازنیمه دوم آبان ماه اعلام شده بود، پاسخ داد، به هیچ عنوان مدارس شهری مجوز فعالیت حضور دانش آموزان در شرایط فعلی شهرستان ندارند و آن‌هایی که فعالیت حضوری انجام می‌دهند باید به شبکه بهداشت ودرمان اعلام تا کارشناسان شبکه اظهار نظر کنند.

شهرستان آمل در پنج پیک گذشته همواره یکی از شهرستان‌های قرمز کرونایی بوده به طوری که درپیک‌های ابتدایی تا ۱۳ فوتی روزانه ناشی ازکرونا دربیمارستان‌های این شهرستان را هم تجربه کرده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.