×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تمدید محدویت ها در آمل به علت تاخت وتاز بی رحمانه کرونا

به علت ادامه افزایش شیوع بیماری کرونا ،محدویت های اعمال شده در شهرستان آمل به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی ؛معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در حاشیه جلسه ستاد کرونا شهرستان آمل که عصر امروز چهارشنبه یکم مرداد در فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: برای کم کردن حضور مردم در بازار و نیز مراجعه غیرضروی آن‌ها به اداره‌ها و نیز بانک‌ها به عنوان بخشی ازکانون همه گیری و انتقال بیماری کرونا، به طور کل محدود و با بیشترین ظرفیت از فردا پنجشنبه فعالیت خود را ادامه خواهند داد.
حسن نژاد با اشاره به کاهش ساعت کاری اداره‌ها از ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و نیز حضور حداقلی کارکنان اداره‌ها و نهاد‌های دولتی وشهرداری‌های شهرستان آمل افزود: این اقدام همزمان و همسو با کاهش مصرف انرژی در اداره‌ها نیز اعمال و مردم نیز در این مدت از مراجعه غیرضروری برای کار‌های اداری خودداری کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران به اقدام‌های سختگیرانه ستاد مقابله با کرونا شهرستان آمل به ریاست فرماندار این شهرستان در باره ادامه فعالیت بازار اشاره کرد و گفت: هر یک از اتحادیه‌های صنفی ملزم شدند تا نسبت به ابلاغ و مکلف کردن همه واحد‌های صنفی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در واحد‌های کسب خود اقدام کرده و با مشاهده نقض قوانین ابلاغی، توسط بازرسان ویژه بازار پلمپ خواهند شد.
حسن نژاد با بیان اینکه بازار‌های هفتگی و شب بازار‌های شهرستان آمل نیز در این مدت با توجه به وضعیت قرمزکرونایی تعطیل اعلام شده است افزود: هرگونه برپایی جشن عروسی درتالارها، باغ‌ها واماکن عمومی و نیز برپایی مراسم‌های عزا برای فوت شدگان درمساجد و اماکن عمومی ممنوع و با عوامل سهل انگار در این بخش قاطعانه برخورد می‌شود.

معاون سیاسی وامنیتی استاندار مازندران در پاسخ به پرسشی مبنی بر بستن جاده هراز در شرایط بحرانی شهرستان آمل برای جلوگیری از ورود مسافران به عنوان بخشی از خواسته شهروندان آملی تصریح کرد: هرگونه اعمال محدودیت بر اساس یک اصول منطقی مدیریت شده و با انجام مجموعه بررسی‌ها در سطح کشور، تصمیم گیری اعمال خواهد شد.
حسن نژاد با اشاره به اینکه سهم کارگاه‌ها و رستوران‌های جاده هراز در مواجهه با حجم ورودی مسافران برای انتقال زنجیره بیماری کووید ۱۹ در شهرستان آمل، زیاد تاثیرگذار نبوده است گفت: برپایی جشن‌های عروسی، عزا و حضور شهروندان در مراکز تجمعی بدون رعایت فاصله‌های اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک از دلائل افزایش ناگهانی شیوع بیماری کرونا در این شهرستان بوده است. 

در ادامه این جلسه دکتر سید عباس  موسوی با نگران کننده بودن و ضعیت آمل اظهارداشت: طی دو هفته گذشته وضعیت شهرستان آمل قرمز اعلام شده است که  باتوجه به تداوم این وضع تعداد بیماران در بیمارستانهای این شهرستان به حداکثر رسید که شرایط را نگران کننده و از کنترل خارج کرده است .

او با بیان اینکه آمل به عنوان منطقه قرمز کشوری شناخته شده است افزود: اگر نتوانیم ورودی و خروجی بیماران در بیمارستان ها و گسترش بیماری را مدیریت کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد و کار حوزه سلامت بسیار سخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه خواسته ی ما در جلسات قبلی خلوت شدن شهر و قطع  زنجیره ارتباطی شیوع ویروس بوده است  گفت : اما متاسفانه با این شیوه به نتیجه مطلوب نرسیدیم و در حال حاضر باید برای شهرستان آمل تصمیمی جدی گرفته شود که اولویت این تصمیمات باید تعطیلی فعالیت‌های کم‌اهمیت باشد.

موسوی با تاکید بر اینکه در شرایط اقتصادی باید تصمیمی گرفته شود که به مردم کمترین آسیب وارد شود ادامه داد: با وضعیت نگران‌کننده‌ای که در قسمت مرکزی استان بویژه آمل مشاهده می شود نگاه ما این است که شهرستان نیاز به قرنطینه دارد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: باتوجه به اینکه  آمار متوسط بستری در آمل نسبت به بقیه شهرستانهای استان و حتی کشور بیشتر است و بیماران نیاز به ۱۴ روز قرنطینه دارند نسبت به مدیریت ویروس کرونا در این شهرستان هوشدار داد. 

معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل نیز در این جلسه گفت : تعطیلی اماکن عمومی و مشاغل پرخطر همچون تالارهای پذیرایی، باشگاه های ورزشی،ارایشگاه ، که به مدت یک هفته اعلام شده بود، باتوجه به اعلام وضعیت بحرانی از سوی ستاد کرونای استان در شهرستان آمل، محدودیت های اعلام شده به مدت یک هفته دیگر تمدید گردید و برگزاری هرگونه تجمع نیز در سطح شهرستان ممنوع خواهد بود.

سید جعفر رسولی بیان داشت : باید  فعالیت حمل و نقل عمومی در سطح شهر با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود و هلال احمر نسبت به استقرار ایستگاه سلامت در چند نقطه از شهر جهت شناسایی افراد بیمار و تست سلامت شهروندان اقدام نماید.

وی همچنین تاکید کرد: نیروی انتظامی نیز با همکاری اصناف و شبکه بهداشت ودرمان نسبت به بازرسی و سرکشی از بازار اقدام و در صورت عدم رعایت مصوبات جلسه از سوی بعضی از واحدهای و کسبه ها با آنها برخورد قانونی  صورت گیرد.  

فرماندار ویژه آمل در ادامه  از اتحادیه های شهرستان خواست تا با همکاری بیشتر جهت تعطیلی بازار که یکی از عوامل گسترش بیماری در بین مردم می باشد اقدام کنند تا با تعطیلی یک هفته ای زنجیره گسترش بیماری قطع و شهرستان به حالت عادی خود بر گردد . 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.