×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صدای شهروند/ناترینگ آملی/هنرستان فاطمه الزهرا آمل نماد عینی تعهد ، تخصص و انگیزه برای ایجاد جامعه ایی دانا و توانا

آمل‌ /علی کرم زاده عمرانی( ناترینگ )/وقتی صحبت از آموزش و پرورش میشود ، بلافاصله یاد دادن ، یادگیری ، آموختن ، فراگیری ، دانایی ، توانایی ، هوشیاری ضمن تثبیت ساختار و زیر بنای جامعه ایی دانا و‌توانا با بهره از علوم و‌فنون مطلوب و منظور به میان میآید و در اذهان متبادر میشود که بروز ، ظهور و تحقق چنین برآیندی قطعآ ابزار یاددادن و میل یادگرفتن باید فراهم و با عشق ، ارادت ، علاقمندی و خواستن تلفیق شده و در فرآیندی شایسته ، به آنچه میخواهیم ، برسیم.

در قانون اساسی و در تفسیر اصل ۳۰ و بند ۳ از اصل ۳ به آموزش و پرورش و تعهدات دولت در این حوزه اشاره شده ، که دولت موظف و‌مکلف است کلیه امکانات لازم را برای اشاعه و ترویج علوم و فنون فراهم آورد.

به کلامی ساده ، همه کسانی که برای یادگیری تلاش میکنند ، میخواهند در‌آینده ضمن اثربخشی در ایجاد جامعه ایی‌دانا و توانا خود هم بهتر ، بیشتر و راحت تر زندگی کنند و متقابلا آنهایی که برای یاد دادن میکوشند هدفشان انجام رسالت اداری و اخلاقی در ایجاد جامعه ایی توسعه یافته و رو به رشد است.

با این مقدمه قصد دارم یک مورد عینی را بیان کنم و آن اینکه ، برای کاری به هنرستان ( دبیرستان ) فاطمه الزهرا آمل جنب امام زاده ابراهیم مراجعه و از درب اصلی وارد محوطه هنرستان شدم که بسیار فضای فرح بخش و با نشاطی بود یک ساختمان قدیمی که در سال ۱۳۴۷ ساخته شده ، با زیبایی خاص برگرفته از زیبا اندیشی و خوش سلیقگی سرکار خانم صالحی ( مدیر هنرستان ) چنان زیبا و چشم نواز بود که انگار نه انگار قدمتی ۵۲ ساله دارد.

شوقی ویژه در من ایجاد شده که قابل وصف نیست ، با یک لذت خاص و حس خوب سرزندگی ، طراوت و نشاط به واحد معاونت رفته و هدف حضورم را با سرکار خانم حسن زاده ( معاون هنرستان ) مطرح و توضیحات کاربردی در تآمین درخواستم را بیان و تشریح کرده و فقط باید خداحافظی و ترک محل هنرستان میکردم.

ولی بر خود وظیفه دانستم که مصاحبتی هم با مدیر خوش سلیقه ، فهیم و نیک رفتار مجموعه داشته و با یک مدیر زن ، این چنین با تدببر و متعهد گپی زده باشم.

به اطاق مدیریت هدایت و با سرکار خانم صالحی عرض ادب و ارادت‌ و از زیبا اندیشی و نشاط آفرینی ایشان تقدیر کردم و ایشان فرمودند : ‌بنده ۳۴ سال با عناوین و سمت های متفاوت در سنگر آموزش و پرورش به نیت ارتقای سطح دانایی و توانایی خدمت میکنم و چون به کارم ایمان و علاقه دارم ، لحظه ایی احساس خستگی نکرده و نمیکنم ،‌مجموعه تحت هدایت بنده یک هنرستان است ، و بر خلاف ذهنیت و برداشت غالب افراد ، هنر فقط کاردستی ، لوله های آزمایشگاه ، نمایش ، شعر نیست ، بلکه هنر در زیبایی فکر و اندیشه و شادابی هم است.

ما در مجموعه به هنر جویان میآموزیم که جامعه ایی تواناست که دانا باشد و یکی از عوامل دانایی ، حوزه هنر است ، ما به هنر جویان میآموزیم که با حداقل امکانات با تکیه بر میل کار ، می توان حداکثر اثرگذاری را داشت. شما وقتی به یک شاخه گل یا تابلوی نقاشی نگاه میکنید ، خوبی ، شادی ، طراوت در ذهن تان ترسیم میشود.

مدرسه ما با هدایت و حمایت مدیران آموزش و‌پرورش آمل ( در چند سال اخیر با مساعدت جناب دکتر مرزبند ) و کمک خیرین مورد بازسازی و البته بهسازی قرار گرفت و الحمدالله در سایه درایت و نظارت مدیران مسئول و مرتبط به نحو شایسته در حال فعالیت و خدمت هستیم.

توفیق امروز مدرسه را مدیون توجه و عنایت دیروز مدیریت آموزش و پرورش آمل و خیران خوشنام میدانم و نگهداری و صیانت از سرمایه عمومی را بر خود و همکارانم رسالت و تکلیف میدانم و در یک فضای مطلوب با لباس خدمت به نیت آینده ایی درخشان برگرفته از رضایت خداوند و آرامش وجدان میکوشم.

‌بدین وسبله ضمن سپاس از تعهد پذیری سرکار خانم صالحی و همراهان بواقع همراه ایشان در مجموعه اداری هنرستان فاطمه الزهرا، آمل از جناب دکتر مرزبند ( مدیر آموزش و پرورش آمل ) جناب مهندس رسولی ( فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش آمل ) درخواست تآئید و تشویق این بانوی خوش ذوق ، دلسوز ، متواضع را دارم تا در فرآیندی شایسته ، عاملی باشد و شود برای ترغیب دیگر مدیران حوزه آموزش به نیت شوق خدمت ، تشدید فعالیت که منظور همه و نیاز جامعه است/انشا، الله.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.