×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فعالیت ۵۸ هزار و ۶۷۹ کلنی زنبور عسل در شهرستان آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به فعالیت ۵۸ هزار و ۶۷۹ کلنی زنبور عسل دراین شهرستان گفت:۵۷۰ تن عسل امسال در این شهرستان تولید شد.

حسین اسلامی افزود:میانگین تولید عسل درهر کندو بمیزان ۱۰/۳۰۰ کیلوگرم است.

او با اشاره به اتمام سر شماری کلنی‌های زنبور عسل گفت: جایگاه مازندران بویژه آمل با برخوردی از کشت محصولاتی مانند کلزا، وجود باغات مرکبات، پوشش جنگلی دامنه دار و وجود ارتفاعات ییلاقی مستعد با انواع گونه‌های مرتعی و گیاهان داروئی زمینه فعالیت ۸۲۴ نفر فعالین پرورش زنبور عسل را در شهرستان مهیا کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: فعالیت در زمینه زنبورداری علاوه بر ایجاد اشتغال مولد و تولید انواع فرآورده‌های غذایی و دارویی مانند عسل، گرده، ژل رویال و موم، با حفظ تنوع زیستی گیاهی و باروری انواع گونه‌های مرتعی و جنگلی موجب افزایش باردهی محصولات کشاورزی می‌گردد.

کسب درآمد میلیاردی کشاورزان آملی از فروش کاهو

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از درآمد میلیاردی کشاورزان آملی از فروش کاهو در ۴۸۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت:

او با اشاره به کشت پائیزه در ۸ هزار و ۵۰۰ از زمین‌های کشاورزی شهرستان آمل، از کشت کاهو در ۴۸۰ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان بعد از برداشت برنج خبر داد و گفت: سطح زیر کشت کاهو امسال در مقایسه با پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

اسلامی با بیان اینکه میانگین عملکرد کاهو این شهرستان ۳۵ تن در هکتار و تولید آن ۱۶ هزار و ۸۰۰ تن است، افزود: کشت و تولید این محصول موجب اشتغالزایی شده و ارزش ریالی و بازار مناسب فروش در ایام عید در این شهرستان و استان تهران و درآمد حاصل از فروش کاهو سهم بسزایی در اقتصاد خانوار روستایی ایفا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل، درآمد حاصل از فروش کاهو برای کشاورزان آملی را ۸۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.