×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام جمعه آمل: مدیری که از بیت المال هزینه بکند ما بر نمی تابیم

نماز عبادی و سیاسی جمعه به امامت حضرت حجت االاسلام والمسلمین سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل برگزار شد.

سسلسله بحث ما در باره خانواده و خانواد قرآنی است که احترام به والدین و همسر  است که هم مقدس است و در در قرآن مریم و احادیث به آن سفارش شده است . خوشرفتاری و محبت بهترین ابراز محبت به والدین است . باید و در همه حال با پدر و مادر رفتاری شایسته داشته باشیم. چه رفتار پدر و مادر میل فرزندان باشد و جه میلل فرزندان نباشد فرقی نمی کند. انسان باید به پدر و مادر خود احترام بگذارد چه در قید حیات باشند و چه در قید حیات نباشند.چرا که در توحید مطرح شده است و توحید مکتب انبیاست و و بالوالذین احسانا به پدر و مادر نیکی کنید و احترام باید همراه با ادب و تواضع و فروتنی باشد. و قول للناس حسنا یعنی با نرم خویی و ادب  در مقابل پدر و مادر زانوی ادب بزنیم . پول و مقام و ثروت و پست و اینها در مقابل والدین جایگاهی ندارد . اگر کسی بگوید من برای پدر و مادر فلان وسیله را گفتم بفرستند و یا فلان کار را بکنند این  موارد اصلا”  مورد قبول نیست باید با دستان خودت انجام بدهی . در کنار توحید و در کنار خدا شناسی و اطاعت از خدا اطاعت از پدر و مادر را بیان می کند و بالوالدین احسانا … و اگر  محبت پدر و مادر نباشد گرفتار می شویم نه تنها پدر و مادر بلکه به هم باید محبت داشته باشیم و قولو للناس حسنا و نشانه های مسلمانی همین است. و وظیفه داریم به پدر و مادر احترام بگذاریم. و رفتار شایسته ای داشته باشیم.

در خطبه دوم هم سفارش می کنم به تقوی و دوری از گناه  و بهترین آن تقوی است و تقوی است و دوری از گناه . امام علی ع فرمودند انسان مسلمان نشانه های دارد و آن راستگویی و امانتداری و وفای به عهد اوست. با این اوصاف باید هم امانتداری و هم راستگویی و هم وفای به عهد را از مسئولین نظام داشته باشیم.امروز مسئولین ما باید امانتداری و وفای به عهد و دلسوزی را در سر لوحه کارشان داشته باشند.امروز کشور بدون دولت یعنی آب به اسیاب دشمن ریختن است. شما عراق را بینید ،  لبنان را ببینید. غائله آبان ماه را به خاطر بعضی مسایل  به وجود آوردند . غائله آبان تمام نشده است و به خاطر انتخابات و بعد از انتخابات دنبال دسیسه هستند. و مسئولین ما بدانند برای  حفظ آبروی نامزدها بیشترین دقت را داشته باشند در تعین صلاحیت یا رد صلاحیت انها همه مسئولین بدانند. همه مسئولین باید این را بدانند که مردم را در مسیر انتخابات سوق بدهند نه جانبداری  و نه زیر چتر یک نفر قرار گرفتن که دین فروشان فراوانند و برای رسیدن به میز و صندلی دست به هر کاری می زنند. وای بر شما به کجا می خواهید بروید به می روید دیر یا زود مرگ به سراغ همه ما می اید.. چه بخواهیم و چه نخواهیم. آن روز که مرگ به سراغ ما آمد نمی گوید تو طرفدار فلانی بودی  یا نبودی ؟ می گویند چه اعمالی را اوردی ؟ چه آوردی ؟ و جه برای خودت اوردی ؟ پس بیاییم بی طرف باشیم. مردم مردم فهیمی هستند.  می بینند و می شناسند. من به مسئولین سفارش می کنم که تقوی داشته باشید و از فردای قیامت بترسید. کلام حضرت اقا را همه شنیدیم . مردم را تشویق بکنیم نه افترا نه تهمت .همدیگر را خوب بشناسند و به پای صندوقهای رای بیایند.کسی را انتخاب بکنیم که درد آشنا و دلسوز مردم و مستضعفین جامعه باشند.حامی جوانان عزیز باشند.. پس عهد و پیمان ببندیم با خدای خودمان . ما امرورز میراث دار خون شهدا هستیم.یاد بگیریم از بزرگانمان . وقتی می گویند عمل صالح بدنشان میلرزد.

عمل صالح این است که واقعیت ها را بگوییم . حق را عمل بکنیم من به همه مدیران و همه عزیزان و کسانی که دست اندر کار انتخابات هستید نخوابید شب و روز . اگر نمی توانید امانتدار باشید . اگر نمی توانید به وظایف خود عمل بکنید و طرفدار نامزد خاصی هستید استعفا بدهید و بروید.ما از کسانی که آب به آسیاب این نامزد و آن نامزد می ریزند اعتراض داریم. مدیران نباید وابسته به این و آن باشند باید وابسته به خون شهدا و امام باشند.ما به اینجور مدیران احترام میگذاریم. اما مدیری که از بیت المال هزینه بکند ما بر نمی تابیم.در آینده ای نزدیک خواهم گفت و با احدی هم تعارف نداریم و عقد اخوت نبستیم که چشم ببندیم و هر کاری که می خواهند انجام بدهند ما مدیون خون شهدا و رزمندگان و آزادگان و ایثار گران هستیم . ما حامی مستضعفان و پا برهنگان هستیم. درود بر شما مردم آمل که کارنامه درخشانی دارید در کنار وحدت و همدلی . به نصیحت های بزرگان که حامی رزمندگان و ایثار گران و آزادگان هستند گو ش بدهیم. به پای صندوقهای راِی برویم هم دل امام زمانمان را شاد بکنیم و هم نایب بر حقش امام خامنه ای .

مناسبت های این هفته را هم به اختصار عرض می کنم و هفته ایمنی از زلزله و کاهش بلایای طبیعی را داریم که مدیران ما باید آنگونه عمل بکنند که هم آموزش بدهند و هم بحث ایمن ساختن شهر و دیار و خانه ها را در مواقع زلزله و بلایای طبیعی به آنان یاد بدهیم و اگر ما درست عمل بکنیم خیلی از  خطرات مشکلات و گرفتاری ها هم حل و هم کم می شود.  و این عزم جدی می خواهد .انتظار داریم انشالله که دولتمردان ما به این مقوله نگاه ویژه ای داشته باشند. به تبریز و زنجان و جاهای دیگر نگاه بکنید وقتی زلزله ای بیاید خرابه ای ایجاد می شود و مشکلاتی را برای همه فراهم می کند. . روز حمل و نقل هم هست این روز را به زحمت کشان راه و ترابری هم تبریک می گوییم. نگاهی هم به بودجه سال ۹۹ بندازیم . اولین کاری که دولت کرد از متکی شدن دولت به نفت خودش را خارج کرد. کار درست و اصولی است  اما نقیصه هایی هم دارد که باید این نواقص را بر طرف بکند. ۵۰ درصد  بودجه پژوهش را کم کرده است . در بحث فرهنگی اگر بودجه کم بشود جامعه دچار مشکل عدیده خواهد شد. در مسایل دیگر هم به همین صورت ،  لذا باید نگاه ویژه ای به بودجه سال ۹۹ داشته باشیم تا هم جامعه به سمت و سویی سوق پیدا بکند و هم نظام متضرر نشود و به فرمایشات مقام معظم رهبری  گوش بدهیم که نجات جامه گوش دادن به فرامین رهبری است. که همان ارمان های شهدا و خون شهداست. و تقدیر و تشکر می کنم که سوم دیماه روز ثبت احوال است و اقای ایزدی رییس ثبت احوال هم گزارشات خوبی را داشتند و از ایشان و مجموعه ایشان تشکر می کنم.

اما شب یلداست صدا و سیما هم خوب کار کرده است . با شب یلدا و نوروز باستانی مخالف نیستیم. به فرموده بزرگان آن روزی که گناه نکنیم آن روز روز عید ماست. شب یلدا از اجداد ما و نیاکان ما به یادگار گذاشته است و این بهانه هایی هم می شود تا به دیدار بزرگانمان و پدر و مادرمان برویم و از سفارشات دین ما هم هست.پیش پدر و مادر نشستن جزء عمر آدمی حساب نمی شود. اما مرکز نیکوکاری میربزرگ آمل و مجموعه ستاد نماز جمعه در این دو سه سال اخیر کار بسیار قشنگی را انجام داده است که با همین کمک های نقدی و جنسی شما که زحمت می کشید در چنین مواقعی دل خانواده های نیازمند را تا حدودی شاد می کنیم  و در شب یلدای امسال هم مقداری وسایل تهیه شده است و به دست حدود ۲۰۰ نفر از این عزیزان می رسد و از همه شما بزرگواران تشکر می کنم که و ما هم با خودمان عهد بسته ایم که اگر می خواهیم ما هم شب یلدای خوبی داشته باشیم باید به این عزیزان هم نگاه ویژه ای داشته باشیم و در سوره مبارک بقره هم به اینگونه موارد تاکید فراوانی شده است و همانگونه که به توحید و محبت به پدر و مادر و نماز اشاره می کند  نگاه به فقرا و مستمندان وضعیفان را هم تاکید می کند و انشاالله که شب یلدای خوبی را برای نیازمندان و مستمندان با دستان خیرتان  فراهم بکنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.