×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برای ساماندهی کودکان کار بایدبه خانواده آنان توجه شود

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در موضوع کودکان کار، کودکان کار در این مهم تقصیری ندارند، افزود: این اتفاقی که برای کودکان رخ می‌دهد باید به خانواده آنان توجه شود.

محمود علیگو مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشوردر جریان بازید از مرکز رویش نو و مرکز روزانه آموزش کودک و خانواده ویژه کودکان کار و خیابانی اظهار داشت: نقش بهزیستی برخورد با آسیب‌های اجتماعی نیست و صرفا وظیفه دروازه‌بانی آسیب‌ها را برعهده ندارد و در این راستا اورژانس مانند رزمنده آسیب‌های اجتماعی بوده و مرکز اورژانس سنگر آن‌ است.

وی با بیان اینکه بحران فعلی ما کودکان کار و خیابانی هستند، ادامه داد: در این خصوص فرآیندی تعبیه کردیم تا بدون آسیب روحی و روانی کودکان را از داخل خیابان جمع کنیم و بعد الگوی توانمندسازی مدون با اولویت خانواده شکل دهیم.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه امیدواریم در سال آینده شاهد کاهش حضور کودکان کار در خیابان باشیم، افزود: توجه به موضوع کودک کار و خیابان باید مطالبه‌گری شود و در این راستا تغییر ساختار اورژانس اجتماعی برای شهرها در دستور کار قرار دارد اما در حوزه توانمندسازی نظام مدون نداریم.

علیگو همچنین به نحوه رسیدگی به کودکان کار اشاره کرد و گفت: بررسی‌ها و سال ها تجربه نشان داده است که برخورد پلیسی با پدیده کودکان کار جوابگو نیست.

وی افزود : سازمان بهزیستی به دنبال راهکاری است که بدون برخورد پلیسی و با محوریت توانمند سازی خانواده و کودک در بحث اشتغال با پدیده کودکان کار و خیابانی مواجه شود.

مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی گفت : برنامه ای در دست داریم که در صورت شرایط مطلوب و اجرایی شدن در سال ۹۹ کاهش چشمگیر کودکان کار و خیابانی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در سازمان بهزیستی چهار هزار پرونده شناسایی شده کودکان کار داریم که این پرونده‌ها برای دوره زمانی یک سال گذشته هستند.

علی‌گو با اشاره به اینکه در موضوع کودکان کار، کودکان کار در این مهم تقصیری ندارند، افزود: این اتفاقی که برای کودکان رخ می‌دهد باید به خانواده آنان توجه شود.

وی یکی از برنامه‌های اورژانس اجتماعی برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت احداث پایگاه سیار و یا کیوسک اورژانس اجتماعی اعلام کرد و افزود: نمی‌توان در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت اورژانس اجتماعی ایجاد کرد که یکی از برنامه‌های سازمان در این خصوص ایجاد پایگاه سیار و یا کیوسک در این شهرها است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.