×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اصلاح بودجه شهرداری آمل وافزایش بودجه آسفالت

رییس شورای اسلامی شهر آمل از افزایش بودجه آسفالت در اصلاح بودجه شهرداری خبرداد.

خسرو ابراهیم زاده در شصت و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهرآمل ضمن عرض تسلیت بمناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س) و گرامیداشت روز دانشجو گفت : ساختمان شورا همیشه به روی خبرنگاران باز است و همیشه آنها را پذیرا هستیم .

رییس شورای اسلامی شهر آمل افزود : بعد از معارفه شهردار جدید حضور ایشان باتفاق معاونین، مدیران مناطق و مدیران عامل سازمان ها را در اولین جلسه رسمی شورا شاهد بودیم و مقرر شد این جلسات تداوم داشته باشد و در جلسه آینده شهردار با هیئت رییسه شورا و سپس جلسه علنی اولویت بندی ۴ ماه آینده شهر آمل تعیین می شود .

وی ادامه داد : شهرداری تمام فشارها را برای وصول مطالبات معوقه بدهکاران با مجموعه اداری و مالی شروع کرده است تا معوقات حقوق پرسنل و پیمانکاران هر چه سریع تر پرداخت گردد .

ابراهیم زاده اذعان داشت : در بحث اصلاح بودجه افزایش بودجه آسفالت را در دستور کار قرار دادیم که خواسته به حق شهروندان و دغدغه همه ماست و سعی می کنیم این امر یکی از اولویت های اصلی در طی ۱۲ ماه از سال باشد .

رییس شورای اسلامی شهر آمل خاطرنشان کرد : هر ۹ عضو شورا باید وحدت و همدلی خوبی در حمایت از شهردار داشته باشیم، امید آفرینی برای شهر ایجاد کنیم و حاشیه ها را کنار بگذاریم چرا که این حاشیه ها زیبنده شهر آمل نیست .

وی افزود : موضوع دیگری که دغدغه شورانشینان و همه شهروندان بوده و گاها رسانه ها نیز انتقاداتی وارد کردند بکارگیری نیروهای حجمی در بدنه اداری شهرداری بوده و اعلام کردیم که کلیه نیروها که تعدادشان به ۹۰ نفر می رسد و نامه آن نیز به شهرداری ارسال شده باید جابجا شوند و در فضای قبلی که مشغول بکار بوده اند برگشت داده شوند .

غلامحسین شفیع زده نایب رییس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه کوچک کردن بدنه شهرداری در اصل ۴۴ قانون اساسی دیده شده و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید داشته اند گفت : کلیه نیروهای حجمی با توجه به اشتغال به کار و دریافت حقوق و مزایا تشکیل خانواده داده اند و برای رفع نیازهای زندگی نیاز مالی دارند و باید ترتیبی اتخاذ نمائیم تا این ساماندهی سبب ایجاد مشکل و فروپاشی برخی از خانواده ها نگردد .

جهانگیر آذری عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر آمل گفت : اگر شهرداری بر اساس دفترچه عوارضی بابت کسری پارکینگ از شهروندان وجهی دریافت می نماید باید این وجوه را جمع آوری و با خرید زمین برای استفاده شهر پارکینگ احداث نماید ولی متاسفانه از بدو تاسیس شهرداری تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاد و هر جا که شهرداری کسری بودجه داشته از این پول برداشته است .

فرشید لیتکوهی رییس کمیسیون فنی شورای اسلامی شهر آمل نیز در این جلسه بیان داشت : در گذشته پتانسیل خوبی در شهرداری وجود داشت و الان هم متاسفانه در این دوره به دلیل ابلاغیه وزارت کشور مبنی بر انحلال برخی از سازمان ها مانند سازمان عمران که کارخانه آسفالت این مجموعه در کمتر شهرداری وجود دارد و همچنین کارخانه تولید قطعات بتنی و آزمایشگاه مکانیک خاک و بتن آن هم می تواند با محیط بیرون رقابت کند و هم درآمدزایی ایجادکند و باید از این ظرفیت ها استفاده شود تا علاوه بر مصارف شهرداری خدمات عمومی نیز ارائه داده شود .

وی با بیان اینکه ایجاد درآمد پایدار یکی از دغدغه های مدیریت شهری است و باید به آن اهمیت دهیم تصریح کرد : متاسفانه امروز در حوزه درآمدی، شهرداری با مشکل مواجه شده است و با احیا کردن این چنین مجموعه ها و پتانسیل هایی که داریم را از شهردار بخواهیم تا این اتفاق عملی شود .

دکتر فرزین محمودی پاتی عضو شورای اسلامی شهر آمل نیز در این جلسه گفت : بر اساس بخشنامه وزارت کشور از سال ۹۳ اشتغال بکار نیروها بصورت حجمی شکل گرفت و امروز به نوعی وزارت کشور از حرف خود برگشته است و باید با کارشناسی و برگزاری جلسات به یک اتفاق نظر برسیم تا در صورت امکان روال سابق برقرار شود .

وی افزود : برون سپاری منطق بسیار خوبی است و مجموعه را کوچک و چابک می کند و از فربگی در خواهد آورد اما متاسفانه این کار خروجی خوبی نداشت و عملا مجموعه فربه تر شد .

مسعود تسلیمی رییس کمیسیون طرح، برنامه و توسعه شهری شورای اسلامی شهر آمل اظهار داشت : از سال گذشته کلیه درآمدهای سازمان های شهرداری به حساب شهرداری واریز می شود و سازمان ها عملا اختیاری در زمینه مالی ندارند در صورتی که در گذشته سازمان ها برای تجهیز و توسعه سازمان از درآمد سازمان استفاده می نمودند و در حال حاضر با مشکل مواجه شده اند .

نماینده شورا در سازمان آرامستان شهرداری افزود : بر اساس استعلام از وزارت کشور سازمان ها دوباره می توانند اختیار مالی داشته باشند و اگر بتوانیم این موضوع را در نظر بگیریم و اجرایی کنیم سازمان ها قدرت مانور اجرایی بیشتری خواهند داشت .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.