×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نگاهی ژرف و عمیق به فعالیت کمپ های ترک اعتیاد

آمل   علی کرم زاده عمرانی (  ناترینگ ): بر حسب یک مآموریت برای تحقیق و بررسی فعالیت کمپ های ترک اعتیاد آمل ( رامسر    نه !! چون در آمل به معتادان در کمپ شلاق نمی زنند ) و ارایه گزارش مستند و مدلل به یکی از نهادهای …… به فاصله ده روز در سه تا از کمپ های متعدد ترک مصرف مواد مخدر حضور یافتم.

ابتدا، مزید اطلاع خوانندگان معروض میدارم که : معتادان به مصرف مواد مخدر در دو حالت ترک مصرف مواد مخدر می کنند … الف : در حالت اختیار.   ب : در حالت اجبار.

در حالت اختیار ، خود مصرف کننده مواد مخدر پس از اینکه از مصرف موادو شرایط بوجود آمده خانوادگی ،اجتماعی ،شغلی و….خسته شده  با کمک دوستان و خانواده با میل و اختیار خود به یکی از کلینیک های ترک اعتیادمراجعه و پس از تشکیل پرونده و معاینات لازم بصورت دوره ایی با مصرف دارو اقدام به ترک اعتیاد می کند.

و اما در حالت اجبارمصرف کننده مواد مخدر توسط پلیس دستگیر و در حالت اجبار به کمپ های ترک اعتیاد هدایت و در اختیار مدیریت کمپ قرار میگیرد  و با اقامت اجباری مجبور به ترک مصرف مواد مخدر میشود.

و ماموریت بنده ، پیگیری فعالیت کمپ های ترک اعتیاد در حالت اجبار و اقامت بود و بخشی از نتیجه حضور موظف و ماموریتی را که کمتر امنیتی است ،اعلام میدارم :۱ –  در هر کمپ حداقل ۲۰   و حداکثر ۵۵ نفر معتاد که توسط پلیس دستگیر و به کمپ هدایت شدند ،هستند.   ۲  –  مدت اقامت معمول هر معتاد در کمپ ۲۱  روز است که از معتادان مجبور به ترک در پایان دوره هزینه درمان و اقامت دریافت میشود که غالبا خانواده ها در حالت ترحم برگرفته از عواطف و احساسات خانوادگی پرداخت میکنند.  ۳  –  معتادان حاضر در کمپ ها حداقل ۱۶   و حداکثر ۳۴ سال سن دارند !!!! ۴ –  ۵۵ درصد معتادان حاضر در کمپ ها ی ترک اعتیاد ( ورودی مجدد )هستند !!!  یعنی در حالت اجبار چندین بار و دفعه در کمپ ها اقامت داشته ،ولی ترک اعتیاد نکرده و مجددا دستگیر و به کمپ آورده شدند !!!    و  بندهای ۵- ۶ -۷ -۸ ‘  و……… تا ۲۲   که   امنیتی و اطلاعاتی تر است ،بماند.

همین نشر و انعکاس چهار مورد ،موجب کدورت خاطر ماموریت دهندگان و بازخواست ناترینگ خواهد شد.   خواننده محترم : بند سه و چهار را کوتاه تفسیر میکنیم  که اگر تآمل شود به مقدسات سوگند  موجب رنجش خاطر ،افسردگی و افسوس است با حوصله بند سه را تفسیر میکنیم ::حداقل سن برای مجبور به ترک اعتیاد  ۱۶  سال !!!!  و حداکثر ۳۴ سال !!! این میدانید یعنی چه ؟  یعنی فاجعه   یعنی درد  یعنی  ای کاش …… !!!

و با حوصله تر  بند چهار را مرور میکنیم ::   ۵۵ در صد معتادان به مصرف مواد مخدر مجبور به ترک و حاضر در کمپ های ترک اعتیاد  ( ورودی مجدد ) هستند   !!  آخ  آ خ ….. این یعنی آنها ( فرزندان این مرز و بوم ) در حالت اجبار چند بار در کمپ های ترک اعتیاد حضور و اقامت داشته  ولی ترک اعتیاد نکردند و مجددا توسط پلیس دستگیر و هدایت به اقامت  و ترک اجباری شدند.

نمیدانم که دولت – مجلس — قوه قضاییه  – آموزش و پرورش  -بهزیستی  – خانواده و…… کی را مقصر بگیرم یا بدانم ؟  ولی همینقدر میدانم که اینها با لحاظ سن شان در جمهوری اسلامی متولد ،بزرگ و معتاد شدند !!کجای کار آموزش و مراقبت ما ایرادو نقص داشت ، که ………؟!؟!؟!

بطور قطع و یقین در ایجاد این مصیبت ملی   امریکا   اسراییل   انگلیس    ترامپ و….. مقصر نیستند.

و بنظرم مصداقی است بر شعر (  چون نیک نظر کرد ، پر خویش در آن دید …  گفتا ز که نالم ؟ از ماست که بر ماست ).

برخورد قضایی و عملیات پلیسی کارساز نبوده و نیست ،ما بیشتر مراقب و هوشیار باشیم.

در پایان ماموریت ،از یک معتاد حاضر در کمپ پرسیدم : برادر  ،، خدا تو را اشرف مخلوقات آفرید .. تو دارای شآن و کرامت انسانی هستی و….. چرا مصرف مواد مخدر را ترک نمیکنی و حاضری در حالت ذلالت و حقارت در کمپ باشی ؟ گفت  :  برادرجان من هر دفعه که به کمپ میام   تریاک را ترک میکنم  ولی متاسفانه تریاک و تریاک فروش مرا ترک نمیکنند !!!!!

ای کاش  میخواستند جلوی ورود گسترده مواد مخدر سنتی ( تریاک   حشیش و…) به داخل کشور  و جلوی تولید روز افزون  مواد مخدر صنعتی ( کراک   شیشه   کریستال   اشک   توت فرنگی و…..) در داخل کشور را بگیرند ؟!؟!    اینکه     می توانند   را شکی نیست    شاید    نمی خواهند ………..  تا قلم بعد  اگر  قلم و فرصتی بود   دست حق نگهدارتان    پناه بر ابوالفضل

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.