×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یادداشت وارده/دست دادن یا دست ندادن قهرمانان ورزشی ما با داوران و اهدا،کنندگان مدال و جایزه

بر محور یک برداشت و تلقی غلط از تفسیر، تماس جسمی ( نه   جنسی )!! زن و مرد نا محرم !!   آنهم از نگاه کهنه و سنتی عده ایی که هرگز نمی خواهند و یا نمی توانند  وجهه مثبت از تماس جسمی یک زن و یک مرد را باور کنند ، ما را محدود و منحصر کرده است.

سالهاست که قهرمانان ملی ،ورزشی ما بر بالای سکوهای قهرمانی آسیا ، جهان  و المپیک هنگام دریافت جایزه و مدال ( قهرمان زن ما با  مرد اهدا،کننده جایزه  و قهرمان مرد ما با زن اهدا،کننده مدال ) دست نمیدهند و بر یک تصور القایی که قطعا با دست دادن (بی حرمتی ناموسی )صورت میگیرد.

  یادم میآید و احتمالا یادتان میآید همین دو سال پیش یک از ورزشکاران ملی زن ما به خاطر امتناع از دست دادن با اهدا،کننده مرد مدال ،بخشی از حقوق و امتیاز قهرمانی خود را از دست داد  ( اونجا چون دست نداد اینجا از دست داد !!!!!!!!!!)  مردم ما هم به تبع اینکه این برآیند یک سیاست و رویه واحد ضرور برای قهرمان ملی است ،به خود القا،کرده اند که (  خوب اشکالی ندارد که دست ندادیم ،قهرمان که شدیم  مدال و افتخار که آوردیم ، دل شهدا،و خانواده های ……. شاد که شد و…….).

ولی همانگونه که خوانندگان اشراف دارند  در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان که در همین ماه (شهریور ) در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد چند کشتی گیر ما به داوری یک زن با رقیب خود کشتی گرفتند   مثلا  سعید عبدولی در دیدار ماقبل فینال و رده بندی   دو تا کشتی گرفت ، اولی را باخت  و  دومی را برد  که در هر دو دیدار   داور وسط    زن  بود  این داور زن بر اساس مقررات داوری فیلا  ، هنگام ورود سعید عبد ولی به تشک  با او دست داد و با دو دست بدن سعید را دست کشید تا خیس یا همان  تر   و لغزنده نباشد   در پایان کشتی هم با سعید دست داد  یکبار دست سعید را محکم به دست خود گرفت و پایین نگه داشت و یکبار هم دست سعید را محکم گرفت و بالا برد.

به مقدسات سوگند بار و برداشت مثبت بر محور مهرآفرینی ،صمیمیت ،یگانگی ،محبت ورزی ،و بیش و بسیار بیشتر از برداشت منفی و غیر قابل هضم ، بی حرمتی ناموسی آن است .

خدایا خودت شاهد بودی که من کشتی سعید عبدولی را به داوری زن ، دست دادن و دست کشیدن را دیدم  و هیچ بی حرمتی ناموسی حس و مشاهده نکردم.

خدایا همه ما را به راه راست هدایت کن !!!!  نمیدانم    شاید راه راست در جامعه گم شده باشد   و گر نه چرا  در شبانه روز هنگام نماز   ده بار  میگوییم ((  اهدنالصراط المستقیم ))!!!!!!!! !!!!  با سپاس/ آمل ..  علی کرم زاده عمرانی ( ناترینگ )

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.