×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رتبه خوب آمل در صدور کارت ملی هوشمند

مدیر کل ثبت احوال مازندران در جلسه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در آمل،گفت:۸۱ درصد جمعیت آمل دارای کارت ملی هوشمند هستند.

علی رجبی مدیر کل ثبت احوال مازندران در جلسه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در آمل با بیان اینکه ۸۱ درصد جمعیت آمل دارای کارت ملی هوشمند هستند، گفت: امسال بدون شماره ملی هیچ یک از افراد حق دادن رأی را ندارند و نکته قابل تأمل اینکه کارت ملی قدیمی نیز از دور خارج شده است و طبق آمار ۵ شهر در مازندران پائین‌ترین ثبت نام را دارند که خوشبختانه شهرستان آمل با ۸۲ درصد در رتبه‌های میانی قرار دارد که امیدواریم با برگزاری چنین جلساتی بتوانیم نهضت کارت ملی هوشمند را در شهرستان آمل انجام دهیم.
مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: بخشداران با همکاری دهیاران با شناسایی افرادی که در روستا‌ها اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند نکردند می‌توانند این افراد را شناسایی کرده و با معرفی آن‌ها به اداره ثبت احوال جهت ارائه خدمات و ثبت نام اقدام گردد و یا اینکه تعداد افراد در روستا‌ها اگر بیش از حد باشد می‌توان از واحد‌های سیار استان جهت ثبت نام این افراد اقدام نمائیم.
رجبی افزود: باتوجه به اینکه در بسیاری از شهر‌های کشور کسانیکه کارت ملی هوشمند ندارند ارائه خدمات به آن‌ها با مشکل مواجه شده و به همین دلیل شهرداری‌ها وبخشداری‌ها وارگان‌های دولتی نیز می‌توانند مردم را جهت دریافت کارت ملی هوشمند ترغیب نمایند تا بتوانیم یک جامعه الکترونیکی داشته باشیم و این کار مستلزم همت همه مدیران دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد. و بخشداران با استفاده از ظرفیت حضور دهیاران و شورا‌های اسلامی می‌توانند گام مثبتی جهت تحقق این امر بردارند.
او گفت: کارت ملی هوشمند به عنوان ورود به دولت الکترونیک است و میانگین دریافت کارت استان ۸۵ درصد است که آمل با ۸۱ درصد رتبه خوبی دارد، اما با عزم  جدی بخشداران و با همکاری دهیاران می‌توانیم این درصد را به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم و ارائه ندادن خدمات رسانی به کسانیکه کارت ملی هوشمند ندارند می‌تواند مردم را جهت دریافت کارت ملی هوشمند سوق داد.

سيد جعفر رسولي معاون استاندار وفرماندار ويژه شهرستان آمل نیز دراین جلسه بيان داشت : 81 درصد جمعيت آمل داراي کارت ملي هوشمند هستند و 19 الي 20 درصد کارت ملي هوشمند ندارند تقريباً حدود 60 هزار نفر و اگر کارت ملي هوشمند داشته باشند کار انتخابات به آساني انجام مي شود .

معاون استاندار افزود : معتبرترين مدرک شناسايي کشور که با تکنولوژي روز دنيا در حال پيشرفت است کارت ملي هوشمند مي باشد وطبق آئين نامه کسانيکه کارت ملي هوشمند آنها آماده نيست ولي ثبت نام اوليه را انجام دادند با ارائه شماره ملي در آخرين ساعات برگزاري انتخابات مي توانند رأي بدهند .

رسولي گفت : باتوجه به اينکه راهکارهاي خوبي از سوي شهرهاي ديگر جهت دريافت کارت ملي هوشمند براي مردم در نظر گرفته شد ، اميدواريم تا مديران ذيربط هرگونه راهکار را جهت سهولت دريافت کارت ملي هوشمند براي مردم در نظر بگيرند تا مردم بتوانند نسبت به ثبت نام کارت ملي اقدام کنند تا گام مثبتي براي برگزاري انتخاباتي سالم برداشت .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.