×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مردم محوری و جلب مشارکت های مردمی در برقراری امنیت عمومی مهمترین رویکرد نیروی انتظامی

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مازندران ، گفت: مردم محوری و جلب مشارکت های مردمی در برقراری امنیت عمومی از مهمترین رویکردهای نیروی انتظامی است و در این راستا پلیس با بهره گیری از متخصصان و صاحب نظران برای افزایش احساس امنیت در جامعه گام برداشته است.

سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم گفت: افزایش احساس امنیت در جامعه با گسترش حضور عوامل حفاظتی و انتظامی و بهره گیری از متخصصان و صاحب نظران از مهمترین اهداف نیروی انتظامی در تشکیل موسسات خدماتی انتظام است .

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران گسترش حضور عوامل حفاظتی و انتظامی و بهره گیری از توانمندی های مردم در ارتقاء امنیت اجتماعی با واگذاری برخی از مسئولت ها به بخش های خصوصی را از جمله این رویکردها برشمرد و افزود: این رویکرد منجر دسترسي سهل و آسان مردم به خدمات انتظامی در بستر جامعه خواهد شد .

وی با اشاره به نقش موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی در پيشگيري از وقوع جرایم، اذعان داشت: از دیگر اهداف نیروی انتظامی در تشکیل این موسسات ارتقاء ظرفیت و توان ناجا در پیشگیری از وقوع جرایم و ارائه خدمات انتظامی ،حفاظتی و مراقبتی به مردم است .

گنجیان مقدم با اشاره به ماده 122 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی سیاسی و اجتماعی، گفت: واگذاری بخشی از خدمات انتظامی و حفاظتی به موسسات غیر دولتی برای حفظ و کنترل زمینه های تخلف با حضور شبگردان و نگهبانان در محلات و مجتمع های مسکونی ، تجاری و صنعتی تا طراحی، نصب و پشتیبانی سیستم های حفاظتی و الکترونیکی و هشدار دهنده از موارد پیشگیری از وقوع جرم است که در این راستا مورد توجه قرار گرفت.

سرهنگ گنجیان، خاطرنشان کرد: تقویت امنیت عمومی و پیشگیری از وقوع جرایم با بهره گیری از تجهیزات و فناوری نوین و نیروها ی مردمی، بهره گیری از ظرفیت های بخش غیر دولتی در بخشی از امور اجرایی و خدمات انتظامی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات اداری، انتظامی، حفاظتی و مراقبتی از کارکردهای مهم این موسسات است .

وی حفاظت از اماکن و تاسیسات خصوصی و دولتی از قبیل محلات، مجتمع های مسکونی، تجاری ،صنعتی، شعب غیر مادر بانک ها و موسسات مالی، اماکن تفریحی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، درمانی، زمین ها و تاسیسات کشاورزی، سیلوها، انبارهای کالا و پروژه های عمرانی را از وظایف این موسسه برشمرد.

گنجیان با اشاره به این که مراقبت از گردشگران، طراحی و مشاوره در زمینه طرح های حفاظتی، تولید، واردات و صادرات اقلام، تجهیزات و سامانه های حفاظتی و مراقبتی الکترونیکی از دیگر وظایف این موسسات است، عنوان کرد: توزیع و نصب سامانه های حفاظتی و مراقبتی الکترونیکی از دیگر فعالیت هایی است که مسئولیت آن بر عهده موسسات خدماتی انتظام گذاشته شده است .

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران ارتقای ضریب حفاظتی و مراقبتی محلات و اماکن عمومی، کاهش وقوع سرقت، قانونمندی و مشارکت مردمی در تامین امنیت جامعه، ارتقاء احساس امنیت هرچه بیشتر برای مردم و ایجاد اشتغال و بکارگیری نیرو های مجرب و آموزش دیده را از مهمترین دستاوردهای این طرح برشمرد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.