×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس شورای شهر آمل خبرداد؛جلوگیری از ریختن زباله شهرهای اطراف در عمارت/لزوم گسترش فرهنگ عدم تولید زباله

رئیس شورای شهر آمل با بیان اینکه عمارت برای همیشه به تاریخ پیوست، تصریح کرد: از ریختن زباله شهرهای اطراف جلوگیری شده و فاز جدید شروع شده است و لازم است کارخانه ای در کیلومتر 5 آمل مورد احداث واقع شود، جابه جایی زباله ها نیز در نظر گرفته خواهد شد.

خسرو ابراهیم زاده با اشاره به اینکه سالانه 15 میلیارد تومان برای جمع آوری زباله هزینه می شود، گفت: باید در سبک زندگی مان فرهنگ سازی شود تا تولید زباله را به حداقل برسانیم، در شهر اصفهان در سال 93، 370 تا 420 گرم تولید زباله سهم هر فرد بود، در حالی که در آمل هر فرد به طور متوسط روزانه یک کیلو تا یک کیلو و 20 گرم زباله تولید می کند.

رییس شورای اسلامی شهر آمل اظهار داشت : زباله آمل نزدیک به ۳۸ سال است که در عمارت تخلیه می شود و شرایطی رقم زدند که کوه زباله در این منطقه گریبانگیر این شهر شده و در همه جا اعلام کردم این نتیجه  بی تدبیری است که در دولت های گذشته تا به امروز صورت گرفته است .

خسرو ابراهیم زاده تصریح کرد : بر اساس آمار، مازندران همیشه از نظر حضور گردشگر رتبه اول کشور را دارا می باشد ولی دریغ از این که یک عزم ملی برای احداث مجموعه زباله سوز یا مدیریت پسماند استان مازندران و خصوصا شهرستان محوری و کلیدی آمل وجود داشته باشد که متاسفانه هیچ قدمی تا به امروز نگرفتند .

وی از تایید پاساکش در استان خبر داد و عنوان کرد: 15 میلیارد تومان از سوی وزارت کشور برای پاساکش در نظر گرفته شده است و اعلام پیمانکار شود تا شرایط بهداشتی دفع زباله مهیا شود و مشکل شیرابه ها و از این قبیل نداشته باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر آمل حل معضل زباله در آمل را ایجاد عزم ملی خواند و تاکید کرد: در این دو دوره از شورای شهر هرگونه فعالیت برای رفع این مشکل انجام شد، حتی در دوره قبل قرارداد با کارخانه زباله سوز بسته شد اما متاسفانه تحریم باعث شد متوقف شود.

ابراهیم زاده ادامه داد:خواستی برای حل این مشکل توسط دولت مردان ما وجود ندارد که این مطالبه ملی را می طلبد .

وی با بیان اینکه وجود عمارت، مرگ خاموش است که رقم خواهد خورد، اظهار کرد: اگر یک رانش و یا انفجاری در عمارت رخ دهد با توجه به ترددد زیاد خودرو و ترافیک در جاده هراز تبدیل به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.