×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اندر حکایت مشکلات مردم برای ثبت نام در مدارس وپرداخت شهریه گزاف

قراربود چه شود ، چه شد !و چه بشود  ؟!؟!؟! 

دوست و خواننده محترم دفت و عنایت کنید؛ بند ۳ از اصل ۳ قانون اساسی اشعار میدارد : آموزش ، پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح است ،، تسهیل و تعمیم آموزش عالی وظیفه دولت  میباشد .

اصل ۳۰ قانون اساسی تصریح میدارد  : دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا حد امکان و خودکفایی بطور رایگان گسترش دهد .

    با توجه به فصل ثبت نام دانش آموزان و فراگیری علم ،متاسفانه موجی از نگرانی فضای جامعه و غالب  خانواده ایرانی را فرا گرفته ودر خانه ایی که قرار بوده علم و دانش فراگیرد ،اینک نگرانی فرا گرفت.

همیشه در چنین ایامی از وزیر ،معاونان وزیر ،مدیران کل و روسای ادارات آموزش و پرورش و حتی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مصاحبه های خود وعده به عدم دریافت شهریه در مدارس می دهند  ولی این وعده ها بی پشتوانه اجرا  و آن شعارها در حد همان شعار بوده و است  وعده هایی که بجای خوشکامی و امید ، موجب تلخ کامی و ناامیدی میشود.

چند روز پیش برای ثبت نام نوه ام ( یکی از امور و تکالیف ایام بازنشستگی )به مدرسه …. رفتم  که دولتی بود ثبت نام کننده به مصداق ( به مرگ گرفتن و به تب راضی شدن ) گفت : حاجی آقا ، با احترام به جایگاه اجتماعی و موقعیت شغلی شما و از آنجاییکه برای اداره امور جاری مدرسه ریالی از اداره متبوع دریافت نمیکنم شما باید برای ثبت نام آریان شش میلیون تومان بدهید !!  گفتم :خانم این مبلغ شامل هزینه تحصیل ، سرویس رفت و برگشت ،تغذیه  و لوازم التحریر هم میشود ؟  گفت : نه  حاجی  هزینه  لوازم التحریر ، سرویس رفت و برگشت ،تغذیه ،کتاب و…… به عهده شماست !!

من که در سال ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۰ در مدرسه ابتدایی فرسیو آمل با تغذیه کامل دولتی و رایگان (شیر پاکتی سه گوش پاک .. موز سومالی  .. پسته خندان رفسنجان و… ) درس خواندم  توقع بیجایی داشتم !! و خلاصه با چک و چونه که در بازار و اقتصاد مقاومتی ما فقرا عادت و روال شده تن به پرداخت پنج میلیون تومان هزینه فقط حضور در مدرسه نوه ام را دادم  ، ودر حال خارج شدن از مدرسه شخصی به من گفت : چرا ناراحتی ؟هنوز کجا را دیدی  بعد از مدرسه ابتدایی ، مدرسه متوسطه و سپس دانشگاه  و در ادامه نوه ات لیسانس و فوق لیسانس به بغل ، بیکار میشود ، که نیستی  ببینی !!

اون دوره که در مدارس تغذیه   پوشاک و…… رایگان میدادند  پول ایران و ایرانی در ایران هزینه میشد ..  گفتم :  داداش جان ،بند ۳ از اصل ۳ و کل اصل ۳۰ قانون اساسی بصراحت از آموزش و پرورش رایگان میگوید … گفت  :  یک کاسه آش ،به همین خیال باش …..  اون موقع که قانون اساسی را می نوشتند  مدیران ما را  کانادا   امریکا و….. راه نمی دادند !!!!! و…..

بخدا قسم  یاد متنی که خودم با تفسیرو تفصیل  در سال ۱۳۸۴  در مجله گل آقا نوشتم افتادم (   یکی می گفت ،  بیت المال حیف و میل می شود  ولی من گفتم ، بیت المال حیف نمیشود ، میل میشود )   با یک دست آریان را گرفتم  و با دست دیگر بر سر زنان از مدرسه خارج شدم و زیر لب در حالت  غرولند گفتم  (قرار بود  چه شود ، چه شد ! و چه بشود  ؟!؟!) …..  با سپاس از بذل توجه و عنایت/ آمل :علی کرم زاده عمرانی ( ناترینگ ) 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.